Flytta många gånger på kort tid,kan katten bli att må dåligt ?

KELLLY

Trådstartare
Precis som rubriken låter, Vi har en liten flickkisse på snart 10 månader, vi bodde på ett ställe när vi köpte henne där bodde vi typ i 2 veckor, sen bodde vi på ett annat ställe i 5 månader & nu bor vi på ett annat ställe igen, & jag kanske ska flytta ifrån min sambo, Så du kanske hon får lov att flytta igen ?¨

Kan dom bli att må dåligt ?'

Jag har inte märkt nå tecken att hon har blivit att må dåligt hittills, vad tror ni, & vad har ni för erfarenheter av det ?

Svara snälla, har så dåligt samvete!:cry:

Sv: Flytta många gånger på kort tid,kan katten bli att må dåligt ?

Jag tror inte det är roligt för dem flesta kissar men alla är olika känsliga, finns det ingen chans att din sambo kan ha kvar henne om han är ansvarsfull? Men du kanske ska satsa på ett ordentligt boende här näst där du planerar att stanna i alla fall för en god tid framåt.

Jag tror inte det är roligt för dem flesta kissar men alla är olika känsliga, finns det ingen chans att din sambo kan ha kvar henne om han är ansvarsfull? Men du kanske ska satsa på ett ordentligt boende här näst där du planerar att stanna i alla fall för en god tid framåt.

nej, han jobbar borta varannan vecka!¨
& ja klart jag ska satsa på ett "ordentligt"?! boende, de var ju inte direkt planerat att vi skulle flytta isär! Vill bara nellys bästa så gott det går!

ingen som har flyttat mkt med sin katt eller vill skriva vad ni tror ?:confused:

Jag och min kisse åker runt lite, på somrarna bor vi hos mina föräldrar eller ute på deras gård. Hon har inte mått dåligt utav det, hon finner sig snabbt tillrätta i nya miljöer och verkar tillfreds med livet.

Vissa katter kan vara känsliga men är de bara varna att vara på lite olika ställen och att hon har dig så tror jag inte att hon far så illa av de..

Våran kisse brukar följa med oss när vi hälsar på vänner med kattkompisar och så och hon har aldrig mått dåligt av detta..=)

Jag och min katt har under våran tid tillsammans (3 år, fick honomsom bebis) flyttat 5 ggr. Under den tiden har vi även hälsat på folk och varit på semester tillsammans. Han bryr sig inte så mycket, utan brukar vara nöjd så länge jag är där.
Så länge man tar det sakta och ger dem tid att vänja sig så tror jag inte att det är något problem :)

Nu kan jag ju bara komma med erfarenheter från min egen katt, men det är väl bättre än inget.
Tar det från början. Fick honom på hösten 2006, då han var 6 år.
Bodde i Trollhättan fram till mars 07, flyttade hem till mina föräldrar mellan mars 07 och augusti. Augusti 07 - Mars 08 i Skara. Sen tre månader i Karlstad, tre månader hos mina föräldrar, tre månader i Borås och från nov 08 så bor vi i Skara igen, men kommer flytta till sommaren.

Än så länge, ta i trä, så går det faktiskt bra.
Har aldrig fått några kissproblem eller sånt, utan han har varit lite orolig dom första dagarna på det nya stället, men så snart allt börjat lukta ungefär som det ska så är han lugn och fin igen.
Enda problemet jag kan se är i själva flyttprocessen. Han blir ganska stressad och springer och gömmer sig under tiden jag bär lådor och möbler. Men han har en "kattstuga" som han känner sig ganska trygg i, så där brukar han ligga oftast under flytten.

Kan väl tillägga att han i vanliga fall är ganska trygg i sig själv. Har inte haft några andra beteendeproblem med honom, förutom att han är orolig om det kommer folk på besök, men det brukar "gå över" efter någon timme och lite gos och godis. =)

Senast ändrad:

Mina katter fick flytta ganska mycket för ett tag sen. Lillkissen var bara kattunge under den tiden... Ca en månad efter att hon flyttat hem till mig (då var hon ca 20 veckor gammal) så flyttade jag. Under flytten fick hon tillfälligt bo hos en kompis i en vecka. Efter 4-5 månader flyttade jag igen och efter ytterligare 8 månader flyttade jag igen. Och sen igen efter 1,5 år. Men nu ska vi bo kvar här hela livet. ;)

Enda gången jag märkte att någon led direkt av det, var gammelkissen när jag flyttade ihop med min sambo. Vi hade slängt ut allt gammalt och hade BARA nya möbler som katterna inte kände igen. Det var jobbigt för Siri, att inte känna igen lukten antagligen.

Måste man flytta, så måste man...

Tack för era svar, Jag hoppas att det kommer gå lika bra för mig som för er!
Får så dåligt samvete :cry: Men man måste faktiskt ta sig själv i första hand ibland!

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 472
Senast: Hazel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: soom
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 959
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat