Flytta kontakter från annat simkort i android?

lilstar

Trådstartare
Finns det något smidigt sätt att flytta mina kontakter från det gamla simkortet i min dumbphone till min nya smarta telefon med nytt simkort (fast samma nummer om det spelar nån roll)? Att skriva i alla miljoner kontakter för hand kommer att ta extremt lång tid...

Nya telefonen är en samsung galaxy s2, gamla telefonen är en nokia 2730.

Sv: Flytta kontakter från annat simkort i android?

Fick inget svar här men eftersom tråden fått över femtio visningar tänkte jag berätta hur jag gjorde nu när jag har fått hjälp på annat håll.

Jag kunde lägga in de gamla kontakterna i datorn via nokia suite, alltså nokias program för att hantera mobilen i datorn (lägga över bilder osv, antar att andra mobiltillverkare har motsvarande program som man laddar ner gratis). Sen fick jag lite hjälp med att konvertera filen så att den gick att exportera till mitt G-mailkonto (det var olika format eller nåt, asdrygt). När kontakterna väl var inne på G-mail så fanns de också i den nya mobilen som är sammankopplad med G-mail (det är ju meningen att man ska ha det så med android som jag fattar det, då ska allt funka smidigt).

Det enda problem jag har nu är att jag inte kan synka till facebook eftersom jag får med för många kontakter då även om jag kryssar i rutan att bara synka kontakter som redan finns i telefonboken...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 642
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 115
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka