Flytta högdräktigt sto????

Bounce

Trådstartare
Hjälp!!!
Mitt sto (skall föla 1v i maj) är heltokig.
Så fort det går förbi en häst eller vid mat blir hon heltokig, hugger i väggen sparkar & småstegrar.
Vi har två tomma boxar i övre delen som går att göra till en kingsizebox och hon slipper grannar.
Boxarna har stått tomma i 4 & 6 månader och är rejält grundstädade.
Kan man flytta henne dit???
Det är ju i samma stall men mycket mer enskilt och större. Vi har inte gjort detta tidigare eftesom stallägaren inte vetat om de skall hyra ut eller ej men nu kom de själva med förslaget.
Råd snabbt då de vill genomföra detta helst i morgon....

Jag skulle flytta dit omedelbart! Hon mår ju inte bra som hon har det idag. Du pratar om en ny box i samma stall inte byta stall eller hur!

Ja precis annan box i samma stall..
Hon har blivit så här hormonstinn sista veckan innan var hon lugn.

Men hade du världens sötaste pluttis på bild eller!!!
Jo jag tror jag flyttar henne i morgon så blir det lugnt.
Hormonerna är ju i topp om man säger så.

Har flyttat stintan nu och hon trivs utmärkt i sin kingsizebox 3,5x6m. :bump:
Inga utbrott & inga grannar att sura på.
Nu är det bara att vänta iaf 18 dagar till....

Liknande trådar

R
Hästhantering Jag har ett äldre sto, pigg och fräch och som i hela sitt liv varit känd för sin dominans. Hon har ständigt varit ledaren i de flockar...
Svar
11
· Visningar
1 759
Senast: Qosack
·
D
Hästmänniskan Såg att flera hade skrivit att dom haft nästan lika problem med hyresvärden som mig. Men nu orkar jag ej mer och skall flytta så fort...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
28 181
Senast: Tezzan_83
·
V
Träning Min häst är ett väldigt egensinnigt kallblodssto på fem, snart sex år. Jag är just nu den enda personen som kan hantera henne! Tidigare...
Svar
4
· Visningar
1 182
Senast: Vikstrom
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd