Flytt till Danmark?

PiperGarden

Trådstartare
Ska ju förhoppningsvis flytta till Danmark till hösten och tar givetvis med mig hästen isf! Funderar på vad det är för papper och liknande som ska fixas?
Självklart måste jag fixa hästpasset (hur lång tid brukar det ta förresten? måste ta tag i det...) Vaccinerad är han, är det fler papper jag behöver och vad ska man tänka på?

Sv: Flytt till Danmark?

Jag skulle egentligen börja skola där innan, är det de du ska göra så krävs det ett träckprov från hästen!

Va???!!! :eek: Skulle det krävas träckprov om jag ska börja skola? Låter riktigt korkat.

hästpasset tog ungefär en månad från att jag sickade in det tills att jag hade det i handen. det andra har jag ingen aning om.

PiperGarden skrev:
Va???!!! :eek: Skulle det krävas träckprov om jag ska börja skola? Låter riktigt korkat.

Har de inta sagt till dig eller skickat papper till dej? Det gjorde de till mej och de ville ha ett träckprov från hästen imed den skulle stå i det stallet!!

Nu fattar jag ingenting? Vilka skulle skicka papper till mig? och vilket stall pratar du om? *förvirrad*

Passet från STC tar bara någon vecka efter det att de fått papperna.

Ska han tävla i Danmark? Isåfall, ring till STC och fråga vad som behövs, de brukar vara trevliga, snabba och hjälpsamma. :) Om han inte ska tävla tror jag du kan vända dig till Jordbruksverket istället.

Min häst har flyttat från sverige till danmark, vi behøvde bara ett vet.intyg. Det var ca 2,5 år sedan.

Lite nyfiken, vart ska du flytta?

Till Köpenhamn, har sökt veterinärlinjen. :bump:
>Solros - Nej, han ska inte tävla, bara gå som ridhäst.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar