Fiorano
Trådstartare
I höst kommer jag att flytta den nätta biten av 100 mil från skåne upp till Sundsvall. Mitt sto kommer (förhoppningsvis) vara dräktig vid flytt och jag vet inte hur jag ska organisera detta på bästa vis. Alternativen som jag ser dom är:
*Att köra halvvägs ena dagen och stalla in på något "vägstall". Ska tydligen finnas i Sthlm-trakten.
*Att låta henne åka med en transportfirma.
Båda alternativen har för och nackdelar. Jag vill helst köra själv eftersom det känns tryggast, men vet inte hur bra det är att stalla in ett dräktigt sto i ett "vägstall". Att skicka med lastbil är inte garanterat att det blir kortare restid (snarare längre) och det är stor smittorisk med det också...
Hur ska jag göra på bästa sätt?
*Att köra halvvägs ena dagen och stalla in på något "vägstall". Ska tydligen finnas i Sthlm-trakten.
*Att låta henne åka med en transportfirma.
Båda alternativen har för och nackdelar. Jag vill helst köra själv eftersom det känns tryggast, men vet inte hur bra det är att stalla in ett dräktigt sto i ett "vägstall". Att skicka med lastbil är inte garanterat att det blir kortare restid (snarare längre) och det är stor smittorisk med det också...
Hur ska jag göra på bästa sätt?