Flytt med dräktigt sto

Fiorano

Trådstartare
I höst kommer jag att flytta den nätta biten av 100 mil från skåne upp till Sundsvall. Mitt sto kommer (förhoppningsvis) vara dräktig vid flytt och jag vet inte hur jag ska organisera detta på bästa vis. Alternativen som jag ser dom är:

*Att köra halvvägs ena dagen och stalla in på något "vägstall". Ska tydligen finnas i Sthlm-trakten.
*Att låta henne åka med en transportfirma.

Båda alternativen har för och nackdelar. Jag vill helst köra själv eftersom det känns tryggast, men vet inte hur bra det är att stalla in ett dräktigt sto i ett "vägstall". Att skicka med lastbil är inte garanterat att det blir kortare restid (snarare längre) och det är stor smittorisk med det också...

Hur ska jag göra på bästa sätt?

Sv: Flytt med dräktigt sto

Du stallar in henne hos mig med minimal smittorisk och hyr min manskapsvagn över natten och sover i :D

Mia

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 856
Avel Mitt sto (nordsvensk brukshäst) är dräktig, går in i 6 månaden nu i november. Jag har inte vaccinerat henne mot abortvirus/herpesvirus...
Svar
4
· Visningar
1 416
Senast: Tecoto
·
Anläggning Har ett litet problem/dilemma. Ska sälja min häst pga att jag totalt tröttnat och vi ska få barn i höst. Har en stallplats som jag...
Svar
17
· Visningar
1 869
Senast: Kiwifrukt
·
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 989
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka