Flytningar innan fölning

Ela

Trådstartare
Jag har ett sto som idag är på dygn 336, juvren har varit klara några dagar och refraktometer värdet har legat mellan 29-31 senaste tre dagarna. Mjölken är genomskinlig mot det grå hållet och har inte blivit vit än.

Nu när jag tog in henne hade hon vita slemmiga flytningar inte mycket utan det syndes lite i slidöppningen.

Stoet mår bra och äter och har ingen temp.

Någon som har erfarenhet av flytningar innan fölning?

Sv: Flytningar innan fölning

Mitt sto hade gula och gulvita flytningar innan fölning, jag pratade med två seminveterinärer och de sa att det kan vara fullt normalt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 335
Senast: regina11
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 343
Senast: athena
·
Avel Jag vet inte om denna tråd ska ligga här eller under hästvård? Flytta gärna om den ligger fel. Mitt sto kastade sitt föl i förrgår...
2
Svar
20
· Visningar
3 980
Senast: Kellie
·
Avel Undar lite över era erfarenheter kring temperatursänkningen hos sto innan fölning. Jag vet att stoet sjunker i temp 0,5-1 grad innan hon...
Svar
2
· Visningar
3 963
Senast: Torill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka