Flyingedagarna

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fredag
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 018

Fredag

Trådstartare
Eftersom ingen annan gjort det får väl jag...
Vad tyckte ni om hingstarna på Flyingedagarna?
För er som inte var där så visades Revan, Roadster och Royal Diamond från Tyskland.
Av de "egna" så var det Sandakan, Etrusco, Santa Cruz, Qalle, L´Acteur, Al Cantino, Cartageno, Camiell-Fl Z, Quite Easy, Robin Z, Richfield, Santino och Cardento.

Royal Diamond var jättekul att se - härlilg hingst med en underbar färg! Revan såg abnorm ut med sin enorma hingstnacke - totalt oproportionerlig, hakade tyvärr upp mig på det hela tiden. Roadster sådär, men kul att se.

Av Flyinges så var det otroligt glädjande att se en Richfield som utvecklats enormt sedan i fjol - wow!
Sandakan var mjuk och fin, red av Gielen faktiskt! :angel:
Santino visades A lá Celle av Jenå, katastrof i alla fall på lördagen. Det gick inte alls och hingsten ville bara ut (galopp och sidstep).
Etrusco gillade jag, enormt mjuka språng!
Camiell visades mest i sin "fina" trav av Helena, rätt ointressant. Hoppade lite konstigt, knixigt, inget riktigt flyt.
Qalle är en liten katt!

De visade även flera 3-åriga unghingstar som planerades visas på Bruksproven i vår. Bl a Easy Boy (e: QE) var enormt fin!
Zeising (Farewell I - Tolstoi) visades ihop med Sandakan och var nog nästan bättre i mina ögon.

Det var mina intryck och åsikter! Någon som vill fylla på?:)

Sv: Flyingedagarna

Jag tyckte ungefär som du med hingstarna, men blev lite besviken för för det mesta var det inget särskillt som det brukar vara.. men visst, det var ett par läckerbitar som jag gärna hade haft till mitt sto om det inte hade varit för att hon är släkt med de flesta innom dressyren...:mad: :D

Jag var där på söndagen, men jag tyckte det avr onödigt att de tog in Robin Z, gick två varv, han visade upp sig, sen gick de ut...

Nja, själva showen var jag itne så imponerad över, kunde gott ha visat upp hingstarna lite mer och lite fler....

Men att det visade hur de tränar polishästarna var helt kanon! Imponerande! allt runt omkring var mycke trevligt, och det var mysigt att kunna gå runt o kika innan själva föreställningen....

Ris o ros

Jag håller nog med dig till 100% faktiskt, att showen kändes lite tunn. Jag saknade löshoppningen framför allt! De hade tydligen satsat på snabba inslag i år, för att få upp tempot. Vet inte om jag tycker det är befogat i alla lägen, vissa saker måste få tid! Jag vill gärna höra hur de tränar sina unghästar eller hur de lagt upp tävlingsplanen för hingstarna som är 6-7 år osv. Det får ta lite tid!

Robin Z var lite kul att se på lördagen för det var rejält med krut i honom. Killen som ledde honom hade en handfull!

Bästa behållningen showmässigt var helt klart polisrytteriet i Crafoordhallen före själva föreställningen - kanonbra!!! De hade ju säkert en halvtimme på sig och kunde verkligen visa ordentligt vad de håller på med. Linus Andler är ju dessutom underbar att lyssna på (behövde inte ens mikrofon i den stora hallen!).

Något som var synd i Crafoordhallen var när de visade skolhästarna (mest unga? vi kom lite sent...) där Jens Fredricson kommenterade. Ljudkvalitén på mikrofonen var så usel att det inte gick att höra ens vartannat ord. Det bara ekade hela tiden!

Tja, showen i sig var inte mycket till show enligt mig...

Hingstarna är alltid kul att se...ner eller mindre.

Jag blev väldigt positivt överraskad av Etrusco! Cardento är alltid rolig att se!
Richfield, Sandakan och Qalle var de som jag tyckte var extra roligt att se. Har inte sett dessa live innan och de gjorde mer intryck än vad jag hade väntat mig!
Hade bestämt mig för att titta lite extra på Santa Cruz och Camiell-F Z (inför nästa år) men kände inget speciellt för dem...

I övrigt var det en njutning att se Royal Diamond! Revan och Roadster också kul!!

Synd att inte Robin Z visades mer än vad han gjorde (jag var där på lördagen), var ju bara inne och vände även om han var på riktigt bushumör, gubben;)

Tyckte det var trist att inte For Feeling visades dessutom:(

Mest impad var jag av polishästarna!

Är det någon som vet varför inte For Feeling visades? Stod han i stallet?

Hoppas han inte åkt tillbaks till Tyskland :(

Det råkar inte vara så att någon filmat Royal Diamond? Mitt föl är efter honom så det hade varit jätteroligt att se!
*Se min lilla bild* :angel:

Åh, vad skönt att höra, då lever hoppet om en FF-bebis ännu! :)

Royal Diamond var väl skimlen? Jag tyckte att han såg lite ut som att vara i två delar. Bakdelen för sig och framdelen för sig. Dessutom hade han väldigt vinklade haser men annars var det en jättefin hingst.
Tyckte inte det fanns någon hingst dom visade upp som man fick en liten aha upplevelse för.

Lånar knapp

Verkar som att man inte missade något direkt då i år, med att inte åka.

Den enda hingsten jag fick "goerysningar" av var Richfield. Han imponerade på mig med mjuk och rörlig gång med aktiva bakben.
Sandakan impade inte (dessutom bet han mig när jag var lite närgången :angel: )
Zeising rörde sig lite "kantigt" bak men jag tror han blir bra när han blir starkare.
Royal Diamond var jag nyfiken på men blev inte alls impad av honom. Jag tykte att hans bakkärra var alldeles för loj för hans utbildningsnivå.
Revans nacke var grotesk :crazy: Man hade svårt att koncentrera sig på något annat än nacken.
Utav hoppe hingstarna tyckte jag faktiskt bäst om Camiell-Flamingo Z. Han var spänstig och hade en mycket fin båge över hindren. Tyckte dessutom om hans blick.

Jag tycker faktiskt att alla hingstarna skulle visas på ett eller annat sätt.

Polisens visning håller jag med om att den var bra!

Dessutom bara älskade jag 6-spannen.... 12 hästar som dundrade omgring i full galopp..:love: och gymkanan... snacka om fart och fläkt!!

Jag tyckte faktiskt att showen var ganska bra och njöt faktiskt av de 2,5 timmarna även om det kanske inte var några riktiga blänkare.

Lill / Stall Nöbbeled

Vet inte varför han inte visades men i stallet stod han på lördagen också!

Jenå visade L´Acteur på lång tygel. Minns faktiskt knappt uppvisningen så jag kan inte säga hur han såg ut - tyvärr!
Betyder förmodligen att det var sådär...?

Skönt att höra attvi inte missade någonting när vi nu hoppade över det hela i år...
Det känns lite som om det alltid är ngt på gång i flyinge, och tyvärr kan man inte vara med på allt...
Men hingstprovet till våren kan man ju bara inte missa!!!

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 692
Senast: SeagirlM
·
C
Avel Sitter och spånar litegrann apropå att en del, säkert bra, hingstar sänks till V helt enkelt för att de får för få bedömningsbara... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 287
Senast: Mabuse
·
Avel Här kommer en helt ickevetenskaplig undersökning! Procentuell andel föl som kvalat till riks jämfört med antalet betäckningar 2004... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 882
Senast: clownen
·
A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 730
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka