Sv: Flyinge!

Och där försvann allt jag hade skrivit...:mad:

Dressyr och hoppning gick på Flyinge ute i gamla Hinderhagen,tror jag de hette. Hade väl varit roligt om vi fick rida i stora ridhuset eller Crafoordhallen. Där var det semifinal för 4 åringar i hoppning och dresyr. Så vi fick hålla oss på "bakgården";)

Terrängen gick på Velanders bana. Inga problem att man fick köra 5 min dit ut. Det var fina välbyggda hinder, och banan är lättöverskådlig.

Publliken var inte jättestor, var väl några som hade kommit dit endast för att titta. Men övervägande del hade nog anslutning till något ekipage. Sen hade vi ju tyvärr inte det bästa vädret på lördagen heller.

Överlag är jag nöjd med tävlingen och arrangemanget, över förväntan faktiskt. Sen är det klart att man drömmer om att vi åtminstone kan närma oss dressyren och hoppningens status:angel: Dock var det ett bra steg i rätt riktning med många starter i 4 och 5 års klassen! Tyvärr ännu långt ifrån hoppningen med dryga 100 starter i motsvarande... Tänk den dagen vi har 100 5 åringar till start, då ni!:p

Förresten hur var själva tävlingen? Dressyr och hoppning PÅ Flyinge och terrängen hos Velander , eller? Var detta ett bra koncept tyckte ni som var där? Var det mkt Publik? Kändes det som att ni kunde visa upp era fina hästar eller var det bara de närmsta sörjande?

Roligt om fler kan svara och ge sin syn på saken :)
Vad tyckte ni om hoppbanorna? terrängbanorna? maten? buffén? osv

Dressyren gick i hinderhagen, en del tyckte underlaget var för hårt medan andra inte gillade gräs alls. Hoppningen gick på samma plats = tar tid att bygga bana.
Terrängen på Gravaregården. Tar tid då man måste ha 4 minuter mellan ryttarna, eftersom man korsar sin väg flera gånger. Iof himla publikvänligt!

På lördagen var det ganska mycket publik när vädret var på vår sida. Även helt icke ft-eller hästkunniga! (Fick en del roliga frågor i sekretariatet!)
På söndagen var det betydligt mer främmande än de senaste åren. Fast någon rusning var det inte, men det får vi jobba på.

Roligt om fler kan svara och ge sin syn på saken :)
Vad tyckte ni om hoppbanorna? terrängbanorna? maten? buffén? osv

Dressyren gick i hinderhagen, en del tyckte underlaget var för hårt medan andra inte gillade gräs alls. Hoppningen gick på samma plats = tar tid att bygga bana.
Terrängen på Gravaregården. Tar tid då man måste ha 4 minuter mellan ryttarna, eftersom man korsar sin väg flera gånger. Iof himla publikvänligt!

På lördagen var det ganska mycket publik när vädret var på vår sida. Även helt icke ft-eller hästkunniga! (Fick en del roliga frågor i sekretariatet!)
På söndagen var det betydligt mer främmande än de senaste åren. Fast någon rusning var det inte, men det får vi jobba på.

Haha vi har tydligen lite olika uppfattning om vädret;) När jag red dressyren så regnade det iaf. Samma vid framridningen till hoppningen.

Jag hade inga problem med underlaget. Gillade även både hoppbanan och terrängbanan. Hoppningen kändes lagom, likaså terrängen, båda kunde kanske ha varit något mer tekniska. Samtidigt så tror jag att alla hästar fick en positiv upplevelse, vilket känns viktigt! Ser hellre att alla kommer runt än att det är flera uteslutna!

Maten under dagarna var inte så bra. Jag som vegeterian kunde inte äta någonting. Buffen var trevlig!

Tyvärr verkar den väldigt dåligt uppdaterad:cry: Jag har mailat för flera veckor sedan men inte fått något svar...

Hmmm undrar om det fanns någon annan fotograf. Man tycker ju det på en sådan tillställning men jag har inte hittat någon.
Hade ju varit kul att haft ett bra foto (eventuellt) från tävlingen.

Er det bare mig som undre mig over at der ikke er nogen bilder från Flyinge på Krister Lindhs side??

Var der andre fotografer til tävlingen??

Eftersom INGEN nuförtiden vill betala för bilder på sig själv så har en del fotografer tröttnat på att lägga ut bilder.
De lever ju på detta och vill ingen betala så blir det väl inte bättre än såhär.

Man kan väl då som fotograf istället sälja reklamplats på sin hemsida för att få in pengar, som populära bloggar. En sida som Krister´s borde ju vara väldigt välbesökt.

Eftersom INGEN nuförtiden vill betala för bilder på sig själv så har en del fotografer tröttnat på att lägga ut bilder.
De lever ju på detta och vill ingen betala så blir det väl inte bättre än såhär.

Det kan du have ret i.

Jeg er dog en af dem der altid køber bilder från tävlingerne så synes det er trist når der ikke bliver lagt nogle bilder ut :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
696
Senast: tara
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
693
Senast: Oknytt
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar