Flyinge Electro 778

twinturn

Trådstartare
Finns han kvar överhuvudtaget i avel idag? Såg att sista avkommorna enl blup.se var födda 2003. Läste också i en gammal tråd här någonstans att hans avk brukar få ganska mycket "jävlar anamma" - väldigt bra egenskap i mitt tycke :)
Är det någon som har använt honom på ett sto som haft lite mer go än vanligt i sig själv? Vad blev resultatet? Överslag eller lagom?

Sv: Flyinge Electro 778

Han exporterades till Belgien 2002. Skulle han fortfarande vara i livet blir han snart 24 år. Hittar en avkomma född 2008 registrerad i Zangersheide. Har inte sett att man skulle ha kvar fryst efter honom eller att någon skulle ta in.

Senast ändrad:

Förresten, när vi nu talar om Electro, nån som vet om han nedärvde sin ibland rätt udda teknik eller var det ett eget påhitt?

har också hört lite olika historier men om man menar kvicka ben men inte alltid ryggverkan så verkar det vara nedärvt till flera avkommor vad jag har läst..? :)

Jag tänkte mer på frambenstekniken, ibland körde han nån dykstil med frambenen rakt fram istället för under sig. Såg väldigt speciellt ut, fast över kom han ju bevisligen ändå..

har sett det på ett fullblod en gång, man blev alltid nervös för att han skulle störta i landningen.....

Tyvärr verkar det inte finnas någon info om Electro på den sajten längre.

Jag har ett litet sto (welsh-cob-korsning) ue Electro. Skulle vara jättekul att se bilder på honom. Men jag hittar ingenting när jag googlar. Nån som kan tipsa om var man hittar en bild på honom?

Tack så mycket:-)
Hon är nog inte så lik honom, welsh cobben i henne slår igenom:)

Jag såg ett barnprogram för några år sedan, som jag har för mig handlade om jakten på en mössa, där en liten tjej red en häst som jag tror var Electro.

Liknande trådar

C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka