Flugtäcke

E

Ekra

Tips om flugtäcke med bra passform tack! Har provat Bucas och tycker att det var tight över bringan och skruvar sig om hästen rullar sig.

Riff raff sitter ganska ok, men det verkar vara dålig kvalitet i sömmarna, första dagen det användes så gick det sönder sömmar på bensnörena. Vill ha bättre kvalitet, annars sitter det rätt ok.

Har sett att Börjes& Event har täcken också, ngn som provat dessa?

jag har börjes-täcket! de tycker jag e bra o billigt, du får 3-4 börjes-täcken för priset av 1 bucas!! då gör det inget om de går sönder lixom....men jag tycker att det sitter bra, ganska elastiskt.

Har också ett börjestäcke. Det är helt klart prisvärt. Inte slitstarkt, men min häst har snälla vänner :) Halsen räcker inte ända till nacken när hästen betar, och är lite tight i bogen.

Finns en i stallet som har ett flugtäcke från Event, och hon är nöjd. Dock fick hon ett exemplar utan bogveck, vilket hennes häst skulle ha behövt, men samma modell finns med bogveck.

Verkar hållbart och trevligt! :)

Mvh Huntress

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 654
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 577
Senast: Sonea
·
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo...
2
Svar
29
· Visningar
3 110
Senast: Gabriol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp