Flugtäcke (igen)

S

SanchoPancho

Funderar på att köpa ett flugtäcke till hästen i sommar. Är dock livrädd att flugorna skall ta sig in under efter att ha haft ett till ponnyn som blev rena bikupan under! Säkert flera hundra flugor under täcket :eek:
Så nu vill jag ha ett som sitter år med resor och har magplatta. Det skall vara solreflekterande så att det inte blir för varmt. Har inget solskydd i sommarhagen.

Funderar på Bucas buzz off, har någon det? Hur är det? Såg ett på HS från Domani. Vet inte om de har magplatta dock. Vet ni något annat som skulle kunna funka?
Horsewear dustbuster är ju som ett vanligt täcke så där kommer det mesta antagligen in under?

:bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej, då det visat sig att min häst slaktar flugtäcken (billigare varianter) så tänkte jag köpa ett lite dyrare från horseware. Vill...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: Fiorano
·
L
Hästvård Hej allihopa :) Jag har nyligen upptäckt att min häst har problem med överkänslighet, hon kliar av sig man och päls på en bit av...
Svar
15
· Visningar
6 156
Senast: Lillflizen
·
C
Träning Vet inte om jag skall skratta, gråta eller vad? Min häst har ett flug/UV skydd i form av ett Bucas Buzz Off. Till detta täcke har hon en...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 929
Senast: Nicke
·
Hästvård Köpte ett flugtäcke av märket Mark Todd igår till min ena häst som har ont av knott o flugor. Har provat spraya på henne olika...
Svar
1
· Visningar
1 892
Senast: flurrizen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama