Min häst är helt uppäten kring ena ögat! Stora sår precis i ögonvrån och en bit ner och ögat rinner. Jag har fått ögonsalva av veterinär för att ögat är inflammerat men jag måste ju hindra flugorna från att fortsätta äta på honom!
Jag känner att jag har provat allt!
Flughuva gör bara allt värre, ögonen blir jättekladdiga och svullna när han har flughuva.
Flugpannband tar han bara sönder och eller tappar. Har provat både varianten med käkrem och den man fäster i grimman.
Jag tycker inte heller om att ha grimma i hagen då han gärna kliar sig mot träden så jag är rädd att han ska fastna.
Jag smörjer med fyra ess salvan men kan ju inte smörja precis intill ögat så flugorna är där ändå.
Andra flugspray/salvor har jag också provat men de kan man ju heller inte smörja precis intill ögat och de hjälper mest för stunden, om de ens hjälper alls.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre!
Någon som har något förslag på vad jag kan göra?
Jag är villig att pröva vad som helst!
Jag känner att jag har provat allt!
Flughuva gör bara allt värre, ögonen blir jättekladdiga och svullna när han har flughuva.
Flugpannband tar han bara sönder och eller tappar. Har provat både varianten med käkrem och den man fäster i grimman.
Jag tycker inte heller om att ha grimma i hagen då han gärna kliar sig mot träden så jag är rädd att han ska fastna.
Jag smörjer med fyra ess salvan men kan ju inte smörja precis intill ögat så flugorna är där ändå.
Andra flugspray/salvor har jag också provat men de kan man ju heller inte smörja precis intill ögat och de hjälper mest för stunden, om de ens hjälper alls.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre!
Någon som har något förslag på vad jag kan göra?
Jag är villig att pröva vad som helst!