Flugor i bil

Lumos_Nox

Trådstartare
Jag blir galen!
De senaste två veckorna har min bil blivit invaderad av grönskimrande flugor.

Släpper ut mellan fem och tio stycken varje gång jag startar bilen. Kommer ifrån framrutefläkten.

Har inte lämnat någon mat eller annat i bilen, städat ur den ordentligt två gånger nu, inga fönster öppna och parkerar inte vis några sopor.
Känner inte någon lukt, tänkte om något krupit in och dött.
Jag RAIDAR snart hela jävla bilen för det är så äckligt!

Någon som har råd?
 
Jag blir galen!
De senaste två veckorna har min bil blivit invaderad av grönskimrande flugor.

Släpper ut mellan fem och tio stycken varje gång jag startar bilen. Kommer ifrån framrutefläkten.

Har inte lämnat någon mat eller annat i bilen, städat ur den ordentligt två gånger nu, inga fönster öppna och parkerar inte vis några sopor.
Känner inte någon lukt, tänkte om något krupit in och dött.
Jag RAIDAR snart hela jävla bilen för det är så äckligt!

Någon som har råd?
Känns eventuellt lite tidigt, men runt sensommar och höst söker sig flugor till ”käcka ställen” för övervintring. Kanske det som sker?

Vet tyvärr inte på råd om hur du slipper dem 🤷🏼‍♀️
 
Åk in på verkstad och byt kupé- och AC filter, be dem samtidigt rensa upp i luftintagen. En död mus eller liten fågel brukar inte lukta så kan mycket väl vara något sådant. Skumt dock att de tar sig in genom fläkten då filtren är till för att förhindra att något så som damm, pollen, insekter och frön kommer in i kupéen.
 
Så idag till sambon att än så länge har vi sluppit dessa äckel hemma. De senaste åren har de varit i fläkten i köket. I år inga. Nu bor iofs två levande flugjägare i form av katter. Men det här tidigare surrat i fläkten men inte i år. Vet inte vad vi gjort som är skillnaden mer än katterna.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 370
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 679
Senast: Killaloe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 989
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp