E

Eeyore

Nu börjar flugorna o myggen komma o jag behöver guide hjälp genom flugmedels djungeln!

Vilket flugmedel är bäst, :confused: sitter/håller längst, funkar efter regn/träning etc. Köper ni el gör ni eget medel... Eller har ni heltäckande täcken m huva? Ger ni dom bara vitlök (hur mkt)? eller har ni ngn annan mirakelmetod (barr dekokter eller vad som)? ;)

Har aldrig köpt ngt flugmedel :confused: i Sverige förut utan end ngt "mirakelmedel" fr USA som sa sig hålla i 14 dagar mot allt (gjorde iof inte det men funkade bra i ett par dagar helt oberoede på väder o ridning etc) men misstänker att de diverse kemikalierna som detta innehåller inte är särskillt tillåtna i Sverige :angel: därav frågan.

Tacksam för alla svar. :D
:bump: Emma

Sv: Flugmedel

Jag tycker att Chevalet är klart bäst om man använder det litet oftare än det står på förpackningen. Ganska dyrt men hästen är inte sönderbiten alls.

I år så blev det eget medel som inhåller vitlök, vinäger och vatten.... och än så länge har det fungerat..... :smirk:

Jag använder RB86 mot myggor, knott etc och Switch mot fästingar. Den kombinationen har fungerat super för mig i några år! :)
Använder också Skillingaryd/4 ess salva på skapet...

Många av dom "starka" medlena som köps på apoteket tror jag räknas som doping på tävling eller nåt. Dom är i alla fall oerhört giftiga. Jag har fått tips om ett medel man köper på granngården i sprayflaska. Finns för både häst och ko, men man ska köpa ko-medlet. Har inte provat det själv ännu men hört positivt om det från många!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka