Flugmedel på sto med föl.

Molekyl

Trådstartare
Hej. vet inte vart jag ska lägga denna tråd, men jag provar här.
Har ett sto som ska föla om ca 2 v. Sommaren börjar ju anlända och så även diverse flygfän. Undrar nu om man kan hälla på henne Switch myggmedel och andra "sprutmedel" utan att fölisen får i sig det?
Hur gör ni andra?
Tacksam för svar!

/Malin

Sv: Flugmedel på sto med föl.

Switch kommer fölisen få i sig om du ger det, men Switch är godkänt att användas på både dräktiga ston, digivande stons amt föl. Dock bör du kolla med en liten dos först ifall stoet tål det.

Sv: Flugmedel på sto med föl.

Alexandra_W skrev:
Switch kommer fölisen få i sig om du ger det, men Switch är godkänt att användas på både dräktiga ston, digivande stons amt föl. Dock bör du kolla med en liten dos först ifall stoet tål det.

Jo hon tål det. Jag har använt det förr om somrarna utan några problem.
Får väl kolla på fölis sen innan jag häller på det på henne.

Tack för svaren!
/Malin

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 016
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 941
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! Är flitig läsare här på forumet, men har nu (äntligen!) skaffat ett konto. Jag har en fundering som jag gärna vill ha input på...
2
Svar
21
· Visningar
2 878
Senast: MiniLi
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 971
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka