Flugfångare

J

jamjam

Hej!
Min lilla kisse Britta är en hejare på att fånga flugor och annat smått som virvlar omkring. Det värsta är att hon drar med sig halva inredningen i fönstren. Lampor krukor mm.
Jag har haft han katter tidigare och de har inte haft ned en enda blomkruka vad jag kan minnas.
Lugnar de ner sig efter en viss ålder eller ska jag skaffa plastkrukor:crazy: vad har ni för erfarenheter och tips?
Du får gärna lägga in en bild på din katt när du ändå är här:)

Sv: Flugfångare

Haha, ja ibland kan det gå illa. Yoga är rätt smidig, hennes dotter är snäppet klumpigare i flugjakten. Det är dessutom sällan hon får tag på flugan men hon är ju lika glad för det :D

Bilder:
Abbie när hon var ung och gänglig
traning.jpg

Vackra Yoga
lakan1.jpg

Har fått kattsäkra mina fönster. Hankatten är smidig och har nog aldrig i hela sitt liv rivit ned något, honkatten däremot tar med sig hela inredningen och lite till när hon drar fram. Skaffade blombänkar så det blev mer utrymme i fönstrena, och nu har vi inte fullt så många dödsfall på blomkrukorna som innan.

Jag har bara sidenblommor:rofl: Och jättetunga krukor som inte rasar ner i första taget (trodde jag) "Brittan" har redan haft ner en.

Mina katter är 1,5 år gamla, och jag har gett upp hoppet om att kunna ha något i fönsterna. Dom har rivit ner krukor (och sedan kissat i jorden som hamnat på golvet), lampor och allt annat man kan tänkas ha i fönsterna.

En kompis berättade att han hade haft duppehäftande silvertejp under sina krukor när han hade katt. Funkade fint - ända tills han skulle flytta. Att få loss krukarna var ett mindre rivningsprojekt.. :-) Annars kan ju det vara en idé ;)

Ha, ha det var bra.:rofl:
Jag har hört att Ättika är bra att ha i blomjorden, då låter katterna bli den, men hur växterna mår de vet jag inte, men kanske det är värt ett försök.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 331
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Lager
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka