vilse

Trådstartare
Nu behöver jag er hjälp :crazy:
Min häst är väldigt känslig mot saker som rör vid hennes mule. Dvs nu när våren och dessa underbara flugor kommer, är hon hopplös att rida. Minsta lilla fluga som "smäller till" henne på mulen, så slänger hon med huvudet.
En torr ridbana som dammar är lika hopplös :crazy:
Finns det någon sorts flughuva/del som går ner över/runt om mulen? Men som ändå inte hindrar andningen något?

Den lilla motivation jag hade till att sätta igång och muskla henne försvann helt idag :( Hur lönt är det att försöka jobba henne när hon bara springer och slår hela tiden? :cry:

Peppning (och tips!!) tack :(

Sv: Flugfän

har och har haft hästar som är känsliga mot flugorna på sommaren, inte på mulen som din utan då öronen/ögonen. mitt halvblod har jag alltid "luva"(öronskydd) på när jag rider honom den årstiden. då går han som "vanligt"(lägger på lite extra "flugmedel" innan vi rider oxå)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 591
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar