Flug TÄcke!

H

hasselby

Tänkte bara höra vad folk tycker om andvändningen av det?? Kan man ha det under den värsta insektsperioden för att hästen ska slippa alla dessa djur en del eller? Har aldrig anv det förr utan bara flugmedel. Men nu har jag en häst som blir så himla irriterad och står och slår hej vilt och kan ej så still en sek! Skulle flugtäcke hjälpa honom? E min fråga?

Sv: Flug TÄcke!

Rekomenderar att använda det på din pålle som verkar vara känslig. :)
Annars, om det är möjligt kan du ha honom inne på dagen när det är massor med ohyra och ute på natten.. provat det? har du något bra flugmedel att ha på? om du inte har det, kan du prova med det.. Det kan göra stor skillnad bara det. Och luva på. :)
Lycka till! :)

ja, det skulle nog hjälpa honom. Våran ena häst är också känslig mot smådjur, hon skulle behöva ett.
Täcket skyddar ju kroppen från insekter så...Prova:idea:

Har ett bar flugmedel.. Så han blir ju inte uppäten utan bara så irriterad till den högsta grad. Och inne vill han inte vara då han har varit det så himla mycket pga hälta. Men ska testa täcket och en flug mask;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 877
Senast: Lhas
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 016
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 709
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka