Fluffe störtade i trappan

Boll

Trådstartare
Igår kväll vid ca 23.00 så hör vi en väldig smäll. Det visar sig vara lilla Fluffe 7 veckor som har ramlat ner från övervåningen, rakt ner i trappan. Ett fall på 2,5 - 3 meter!!
Jag blev alldeles kallsvettig!
Givetvis var han lite omtöcknad/chockad och han haltade lite på ena bakbenet, men man blir ju så orolig för inre skador.
Rigde iallafall vet. som sa åt mig att avvakta och se om han verkade bli sämre.
Nu beter han sig precis som vanligt, busar, äter och går på toan. SKÖÖÖÖÖNT!
Snacka om att jag blev RÄDD!!!!

Min, lilla, lilla kisse... :crazy:

// Anna

Ja, det är tur att de är så lätta och har såpass mjukt skelett. Tror nog kattungar är ganska "anpassade" för att klara en del fall... Man kan ju tänka sig att kattungar i det vilda råkar ut för en del under uppväxten... :smirk:

Men klart man blir orolig!

Så skönt att det inte var något allvarligt.

Min katt gjorde sig illa för snart en månad då han rejsade runt i lägenheten, det resulterade i ett veterinärbesök ala 1500 kr.. Dock var det inget allvarligt utan han skulle bara vara i stillhet och få smärtlindrande.. *phu* Han var helt bra igen efter nån vecka. Han hade fått en svullnad över bröstet/bringan antagligen för att han farit in i något..

Men det är ju alltid bra att vara på den säkra sidan och han tajmade in det så fint oxå, på lönedagen :D

Sicken tur du hade.
En väns raskattunge sprang rätt ut i trapphuset när dörren öppnades.
Hon trillade 7 våningar ner och blev nästan helt krossad.
Matte blev minst lika förkrossad som kattungen blev krossad, och är jätteledsen trots att det nu gått flera veckor sedan.
Det var en sådan onödig dödsolycka, som inte berodde på någons fel egentligen.
Jag menar, klart man öppnar ytterdörren när det ringer på dörren eller man ska gå ut eller kommer hem, det går ju inte att undvika liksom... :cry:

Nej, det är Fluffes, numera vuxna och kastrerade, Pappa.
Fluffe ser ut såhär :D Fluffe
Eller gjorde iallafall när han var fyra veckor gammal. Nu är han lite större och ännu sötare :love:

// Anna

Så där gjorde Tiger också när vi nyss fått hem honom. (Snart 5 år sedan nu.) Han hoppade, den stollen! Längst uppifrån (kastade sig ut mellan spjälorna i räcket) och landade längst ned... Han var so paralyserad ett tag men sedan struttade han runt som om inget hänt. Men hjälp vad rädda vi blev (jag, syrran och våra föräldrar)... Tokiga kisse! :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka