Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
grejjen med bettet på bilden är väl att du kan sätta tyglarna på olika ställen för att få lite hävstångseffekt. Mundelen ser ju ut som ett vanligt mullenmouth?
F.ö. tänker jag också på ett kombinationsbett när jag hör "flippanbett"
jo jag vet att det är ett kombinationsbett, man brukar kalla dom för flippanbett, men lillhästen kallade ju det övre bettet (som inte är ett kombinationsbett) för flippanbett..
Är du med?
Detta är ett flippanbett . Det är vääldigt inne nu, kan inte räkna hur många som har det här :smirk:. Jag tycker att det är ett bra bett! Dock skall man prova att rida på det innan man köper det eftersom det kostar cirkus 1700.
det där är då inget flippanbett.
flippanbettet är klätt i gummi, finns som rakt eller tre-delat, med gummiplattor på sidorna, tre lägen för tygeln, rem bakom hakan.
skulle aldrig kalla det för skarpt, det är mjukt och lätt att rida med. kan inte förklara känslan riktigt.
Det du visar i metall vet jag inte varför de kallar flippan-bett, det andra som du visar är ett kombinationsbett, dvs "hälften" hack "hälften" tränsbett, kombinationsbettet skulle jag nog mer kalla Mynta-bett.
Flippanbettet är för övrigt en modernare variant av en vanlig hederlig gammal pelhamstång.
Lantbruksdjur Anledning till att jag frågade var för att även diarsanyl används i första hand till hund o katt men indikation finns även till häst o...