B

blissare

Hej,Jag har en alldeles underbar haflinger kille på 7 år,har inte haft honom så länge..är lite nyfiken på vad andra ger sina "flingor" för foder,har lagt ner havren för tillfället då jag tyckte att hans ben blev finare utan den,påverkar inte humöret... :) Just nu får han både hö,ensilage,betfor och hästekraft + tillskott.
Han rids ca 1-1,5 timme 6 dgr i veckan och är ute med sina kompisar i hagen ca 6-7 timmar om dagen....är ny här men vilken toppensida!!!! :bow: :bow: :bow:
 
Sv: "flingor"

Hö, halm, betfor, KrafftGrund, foderjäst, vitaminer och morötter. Sto på 8 år med normal träning, just nu normalt hull.
 
Sv: "flingor"

När pålle kommer så kommer han att få Hö, Havre, mineraler sen ska jag testa hur han är att äta betfor och linfrö. och för att fylla ut lite ska han få morötter. :)
 
Sv: "flingor"

Min havreflinga får 7 kg hö och 150 gr betfor. Sen får han V.S.L också..... Han tränas akademiskt och går ihagen ca 12 h per dygn..... :) När jag har morötter så får han ca 1 kg sånna oxå!
 
Sv: "flingor"

Hej!

Min haflingervalack är 5 år och får per dag:

- 8 kg hö
- 4 l lucernhack
- 1/2 l hippo alfa
- 2 dl soja
- salt
- vitlök

Rids varannan dag i skogsterräng, går i jättestor hage 12 tim/dag
 
Sv: "flingor"

Min "Hulda" får 12kg hösilage, 1 l Mustangmüsli, 2dl betfor,2 dl vetekli, lite mineraler och morötter. Hon går mest och skrotar,går mest promenader för att motionera matte. :o
Ute 10-12 h/d.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Sitter och fipplar med min grovfoderanalys och blir inte klok på mikromineralerna. Kvoten skall vara ca 4:4:4:1 om jag förstått...
Svar
11
· Visningar
2 727
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 254
Senast: tara
·
Foder & Strö Har ett föl, snart 7 månader, efter holländsk hingst (mamman är ett svenskt sto) som börjat lämna kraftfoder. Det är först nu när vi...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
3 952
Senast: Mustang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp