"flikig" päls

martha

Trådstartare
Min kisse har så flikig päls om ni förstår :angel:

Den är ganska så tjock och han verkar ju som vanligt men jag har lite funderingar om att pälsen inte är så "slät"....avmaskad är han

Sv: "flikig" päls

när de blir sådär "skiviga" i pälsen så brukar det vara nåt som inte är som det ska. Oftast tycker jag att det är pga mask som vår katt blir så, men din var ju avmaskad... När? Är det en utekatt som äter råttor, så får de ju mask rätt snart igen... Ålder? Kissar, bajsar normalt? Äter, dricker normalt? Känns som vanligt om du känner på buken? Inte verkar ha ont ngn stans?
Det är ju svårt att säga vad det kan vara, men blir det inte bättre, så kanske det är värt att höra med en veterinär?

Sv: "flikig" päls

Är det på hela pälsen? Min ena fick skivig, fet päls på bakre delen av ryggen när han var tjock, han kom inte åt att tvätta sig där då.

Jag skulle fortsätta forska m jag var du, för som pimy säger brukar de bero på att nåt inte är bra.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 146
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama