Flexijoint, tillskott!

L

Lord Owen

Nu har jag fått hem en burk a la 1,5 kg av flexijointen som Alexandra_W tipsade mig om får åååår sedan. :smirk: Så nu ska vi se om det hjälper pållen något. Ska på röntgen och återbesök till ATG klinik i maj/juni och se hur han ser ut och då ska de få kolla upp om detta pulver gjort någon effekt (om jag inte märker det själv också vill säga).

Hur ska man börja dosera? Finns det någon anvisning att man ska ge mer i början eller? Burken sitter på färjan på väg hit såå kan inte kolla nu. ;)

Någon här som har erfarenheter av Flexijointen? Bra eller dålig? Jag vet att det är inviduellt om man får någon skillnad eller ej men ändå. :D
 
Sv: Flexijoint, tillskott!

du ska ge
1 mått(ska finnas i burken) till häst upp till 140 cm
140 och uppåt 1½ - 2 mått om dagen

jag brukar ge dubbelt i ca 14 dar för att sedan gå ner till normal dos..när burken är slut och du ev köper en ny burk så räckder det ,med halva dosen(lite drygt kanske)

jag är åf och använder själv..till både mig själv hästarna o hundarna och är mer än nöjd, även mina kunder är nöjda(bl a alex :D)
sen är det ju så som med allt att det som funkar jättebra på en häst kanske inte funkar bra på en annan, det beror också på vad för skada du har på hästen...

lycka till :bow:
 
Sv: Flexijoint, tillskott!

martha skrev:
du ska ge
1 mått(ska finnas i burken) till häst upp till 140 cm
140 och uppåt 1½ - 2 mått om dagen

jag brukar ge dubbelt i ca 14 dar för att sedan gå ner till normal dos..när burken är slut och du ev köper en ny burk så räckder det ,med halva dosen(lite drygt kanske)

jag är åf och använder själv..till både mig själv hästarna o hundarna och är mer än nöjd, även mina kunder är nöjda(bl a alex :D)
sen är det ju så som med allt att det som funkar jättebra på en häst kanske inte funkar bra på en annan, det beror också på vad för skada du har på hästen...

lycka till :bow:


aha. jo min häst har problem i alla benen, är rätt svag för belastningar och annat i ledbrosket så.. tänkte testa detta då jag hört bra saker om det ;)

aha. så du är åf du, :d vad kostar det att köpa en burk genom dig om man törs fråga?
 
Sv: Flexijoint, tillskott!

Var köper ni flexijoint ???? Jag vill också köpa men hittar inget bra ställe att köpa ifrån. Vill helst ha i pulver form. !!
 

Liknande trådar

Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 629
Senast: prallan
·
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
33 770
Senast: Lobelia
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 245
Senast: pews1972
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 940
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp