Flexijoint lämpligt tillskott för leder som "knäpper"?

T

_therese_

Jag har blvit rekomenderad att prova fodertillskott med glucosamin till min häst sedan det då och då börjat "knäppa" i hennes leder. Har hört att detta kan bero på dåligt med ledvätska (?) Har fått lite info om flexijoint och det låter som om det kanske skulle kunna vara bra. Är det någon som har erfarenhet av flexijoint? Eller kanske förslag på andra lämpliga tillskott?

Sv: Flexijoint lämpligt tillskott för leder som "knäpper"?

Hej - det finns många preparat som innehåller glucosamin. Vissa innehåller också andra substanser. MSM, djälvulsklorot eller gurkmeja är ganska vanligt tillsammans med glucosamin. Flexijoint innehåller Glukosamin, MSM och Kondroitin. MSM är antiinflammatoriskt. Glukosamin och kondroitin hjälper till att förnya ledvätska och ledbrosk. Forskning på människa har visat att glukosamin är verksamt vid lindrig artros (förslitning i leder). Många ger det till hästar och tycker att det har en bra effekt. Om du ska ge flexijoint eller något annat preparat kan vara en smaksak. Observera karensregler vid tävling, kolla vad det preparat du vill köpa innehåller så du av misstag bryter mot reglerna.
mvh
Lejonelle

Sv: Flexijoint lämpligt tillskott för leder som "knäpper"?

Vet inte alls om det stämmer men när min unghäst knäppte i lederna så rådfrågade jag en veterinär som sa att det är inget att bry sig om, det är bara för att hästen är omusklad kring lederna. Jag brydde mig inte och det har försvunnit helt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 252
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 308
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar