Alexandra_W
Trådstartare
Argh, jag kommer inte undan att börja ge kraftfoder på morgonen med. Jag försöker så långt det går att undvika det, då det är lugnare på mornarna när hästarna inte förväntar sig mat kl X. Iom att jag jobbar skift flexar nämligen utsläppstiderna, från kl 05 till kl 08. Hästarna bryr sig inte nämnvärt om detta, de har inte bråttom ut då de är mätta och nöjda öven när de går ut.
Nu är det längesen jag gav kraftfoder på morgonen, men det blev betydligt rastlösare i stallet om de var inkörda på kraft kl X, och så blev det senare någon dag. Dock flexande det inte lika ofta då som nu. Men de blev dels rastlösa om de inte fick kraftfodret kl X, och sen blev de som åt snabbt rastlösa efter att ha ätit upp, för de visste att 'nu ska vi snart gå ut'.
Men, ni andra som kör med 'flex', hur fungerar det för er?
Alternativet är att korta utetiden ganska markant genom att ta in tidigare på kvällen, men det vill jag inte.
Nu är det längesen jag gav kraftfoder på morgonen, men det blev betydligt rastlösare i stallet om de var inkörda på kraft kl X, och så blev det senare någon dag. Dock flexande det inte lika ofta då som nu. Men de blev dels rastlösa om de inte fick kraftfodret kl X, och sen blev de som åt snabbt rastlösa efter att ha ätit upp, för de visste att 'nu ska vi snart gå ut'.
Men, ni andra som kör med 'flex', hur fungerar det för er?
Alternativet är att korta utetiden ganska markant genom att ta in tidigare på kvällen, men det vill jag inte.