Flex-sadlar?

sthu

Trådstartare
Funderar på att skaffa ny sadeln så fort det finns möjlighet.
Sitter och tittar på allt möjligt, bara för att få en bild av vad jag vill ha.

Det här med flex-sadlar, vad innebär det egentligen? Är det värt att satsa på, eller är det bara ytterligare ett försäljningstrick att lura naiva människor som mig med?

Min är en equifit så du har träffat en live ;) Kan inte kalla min sadel sladdrig och som jag förstått ska det finnas lite mer rörlighet i bommen jämnfört med en "vanlig"

Men jag har inte hälsat på den ju!
Nä, jag tänker att de kan inte vara speciellt mjuka, bommen är ju ändå en bom.. Men hur beter de sig?

Då får vi styra upp en date mellan er två nästa gång vi är på samma plats samma tid!
Hmm jag köpte min för att den passade hästen, att det var en flex var inget jag hade som krav utan det blev bara så. Kan väl inte direkt säga att jag känner någon gigantisk skillnad mellan någon av dom andra sadlarna heller :o

Hehe, ja så får vi göra :D
Har hittat en som jag tycker är snygg, och den har visst flexbom. Fast när jag läser beskrivningen fattar jag inte vad det är som är flex.. Det står råhudsklädd träbom. Har den gångjärn på mitten då eller? :p

Oj vad hette den nu? Flex trail nånting.. Var på nån amerikansk sida med två miljoner olika sadlar. Kan det varit en Reinsman kanske? Den var brun :p

Nja, mest tittar. Har inte riktigt råd att köpa alls.. Just den butiken hade rea på alla trailsadlar så visst blev man lite sugen på att köpa nått redigt fläskigt med typ 15 % rabatt. Bara typ 14 000 :p

Nä det blir nog nått begagnat för en så liten peng som möjligt.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 024
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 322
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 473
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur