Fler ryttare på 3åring.

sannaaah

Trådstartare
Vad anser ni om det? Det är meningen att en tjej ska rida honom jag gå bredvid några gånger och sedan ska vi rida ut på mina hästar tillsammans. Anledningen till detta är att jag måste rida den andra då han är väldigt testande och jobbigt mot nya ryttare för tillfället., det vore så skönt att kunna rida ut på dem tillsammans. Däremot när unghästen ska ridas själv i skogen/ridhuser/banan så rider jag själv.

Vad tycker ni? Vi är väldigt lika i vårat ridsätt och vi är ungefär lika långa, jag väger några kg mindre men det kan väl inte spela någon roll.

Sv: Fler ryttare på 3åring.

Det borde ju funka bra. :) om ni båda är på "samma plan" så behöver du nog inte oroa dig!

om ni bara ska rida ut tycker jag inte det spelar någon roll.

däremot kan det nog bli förvirrande om två ryttare med olika ridstil ska sitta och träna en unghäst på banan.

Jag och min syster har ridit in min unghäst (nu 4 år) tillsammans. Vi rider ganska så olika, framförallt eftersom jag är skadad i ena knät. Men vi har samma synsätt och framförallt så kommunicerar vi. "Om Minette gör så här, hur ska vi göra då?" Allt, för att det ska bli lika, samtidigt som att hon är van vid att bli riden av olika personer. Tack vare detta tror jag att det gick så bra för min tränare att sitta upp och visa henne på kvalité.
Men utöver oss så är det ganska kinkigt med vem som får sitta på henne ;)

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 992
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·
L
Ridning Hej! Jag har en fråga om vikt på ryttaren. Jag har läst och hört olika om hur mycket ryttaren kan väga som max men 15% eller 20% eller...
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar