Fler med undulater här?

paradiset

Trådstartare
Jag har av och till ( mer till ;) ) haft undulater och tagit kullar på dem sedan 1996 när vi fick mammas ex undulater. Nu efter en paus fick jag en upphittad tam undulathane av en väninnan i mogen men okänd ålder. Han var dock så ensam och parade sig med sin gren så han fick en hona som nu är 5 mån gammal! De ska dessutom inte bo själva enligt lag! Hanen är tror jag en ljusgrön spangle ev gråvinge? och honan är gråvit standard och danskbrokad?
Honan är inte tam så hon kommer till en men kan landa på huvudet om hanen är där och sitter gärna på sin orange pinne tillbaka till sin bur och så. Biter inte lika hårt länge om man måste hålla henne och är orädd för händer utanför sin bur och så och det räcker för mig. Hanen är jättetam, ska äta smöret från alla smörgåsar och uppvktar allt blankt han ser som kastruller och dylikt i brist på speglar :D

phpuacdlj.jpg


phpffv6mt.jpg


phpfc016b.jpg
 
Sv: Fler med undulater här?

Nu efter en paus fick jag en upphittad tam undulathane av en väninnan i mogen men okänd ålder.

Din väninna är nog runt 25 år. :D
Sorry, men jag kunde inte låta bli.:rofl:
Fina pippifåglar har du i alla fall. Jag hade också undulater när jag var barn. Mycket trevliga fåglar trots en del "oljud" ibland.
 
Sv: Fler med undulater här?

Din hane är en ljusgrön gråvinge (inte spangle, vinteckningen ser då ut som på min grabb)

Jag har en undulathane, (ljusgrön opalin spangle). Som min mor tvingade mig lämna kvar hoss henne då de verkligen fastnade för varandra under det år jag bodde hemma. När jag skulle flyttade så vägrade hon låta mig ta med honom :p

Han är både tam och pratar/visslar och spenderar kvällarna på axeln där han kräver att bli kliad. Fick han vid 10v (ohanterad) ålder från gymnasieskolan jag då gick på.

165248.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Fler med undulater här?

åhhh me :love: undulater!
din hona föll mig helt klart i smaken!!! :love:

Fick köpa min första när jag var 7år (1987), + att mamma köpte en kompis till honom, de blev 13,5 resp 15år gamla!

94 köpte jag 2 honor och 2 hanar, som fick en del kullar, behöll en hona från varje par, köpte 2 hanar till å så fick de ungar, men det var tyvärr lite sämre kombinationer... så det blev inte så många ungar (vissa var väldigt fina, men nja, första paret gav mycket finare och starkare ungar)...

fick tillbaka en av ungarna från en köpare (efter några år, för den mobbade deras andra undulat som de köpte från oss först), han och en av honorna som vi behöll från vår egna uppfödning lever fortfarande! Födda 96! (de är syskon)

Tog med dem när jag flyttade hemifrån men de trivdes inte, så de fick flytta hem till mamma å pappa igen!

Skulle hemskt gärna köpa två ungar och få riktigt tama igen, så himla kul!
Min första var så där RIKTIGT tam, kom och väckte på morgonen, landade på mackan när man åt, TIGGDE marabou som bara den (han ÄLSKADE att få smaka på nötterna när man åt marabou hasselnöt) hehe...

Min första hona som jag köpte 94 dog i min hand nu i augusti 13 år gammal :(
 
Sv: Fler med undulater här?

Ja NU ser jag ju skillnaden då din ser ut som de blå i vingarna. SÅÅÅÅ vacker :love::love: Min dröm är en blå i lila ton som är spangle :love: Ja min är oxå sådär tam och vill inte bli kliad men pussar gärna på mig och smakar på allt. Smör är godast;) Men gråvinge ger alltså oxå svaga kindfläckar?

( väninnan är 33 år :rofl:)
 
Sv: Fler med undulater här?

Här är mina två undelater, har en pärl parakit och en annan parakit som jag inte vet hundra på vad det är för sort. Några förslag? Fick honom av en vän, som tar emot fåglar som ingen vill ha mer och sen placerar ut dom på hem.

Delta
f2.jpg

Maja
http://www.kartong.net/misc/f1.jpg
Detta är Omega
http://www.kartong.net/misc/omega.jpg

http://www.kartong.net/misc/zolo.jpg
Han hette innan Bosse, men jag döpte om honom till Zolo. Han är även ringmärkt. Vet någon vad det kan vara, alla säger olika.

Älskar mina fåglar!
 
Sv: Fler med undulater här?

Hanen är ju samma som min! Ljusgrön gråvinge! Honan är ju himmelsblå brokad standard Eller opalin? men jag är dålig på vilken och hur man ser det. Din är ju nämligen standardfärgad på vingar och stjärt men vingarna är brokade. Min har ju vit stjärt och vita vingar.

En häftig bild:

Pippisar-071201040ndrad.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Fler med undulater här?

Hanen är ju samma som min! Ljusgrön gråvinge! Honan är ju himmelsblå brokad standard Eller opalin? men jag är dålig på vilken och hur man ser det. Din är ju nämligen standardfärgad på vingar och stjärt men vingarna är brokade. Min har ju vit stjärt och vita vingar.

En häftig bild:

Pippisar-071201040ndrad.jpg





Ahhh:love: En RIKTIGT snygg bild. Vilken skärpa :bump:
 
Sv: Fler med undulater här?

Har du fler bilder på Zolo? Hur stor är han? Är du säker på att det är en parakit?
 
Sv: Fler med undulater här?

Här har du en stolt ägare av 8st undulater :D
 
Sv: Fler med undulater här?

Mina pippifåglar :love:

10664088.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Fler med undulater här?

*Knapplån*
En fråga: Jag har två undelater, hona och hane. Hanen är "in love" i Pyrrhura molinean. Jagar bort honan hela tiden och hon får inte komma i närheten av Pyrrhura molinean. Jag menar undelater ska inte vara ensama. Men det känns som om hon är ensamen iaf.:cry: Jag ska snart flytta och fåglarna kommer att få ett eget rum att flyga i dygnet runt delat med marsvinet och kaninen. Ska jag skaffa en till undelat? om jag nu ska skaffa en till, hona eller hane? Jag kan tillägga att jag har en väldans stor bur så plats kan dom knappts bråka om nu? Och ännu större kommer dom att få!
 
Sv: Fler med undulater här?

*KL*
Jag har en vit undulat, som heter vitis. Hade två men den blåa, Fågel, dog just nu i januari.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har hat undulater i häck innan men då kände paret varann mer och de bodde ute när de fick ungarna. Nu hade jag 2 hanar som jag löpte...
Svar
2
· Visningar
1 765
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp