Fler hundar?

Mia_R

Trådstartare
Nu sedan vi har flyttat och får mer utrymme, stor tomt och även mer tid så blev jag så sugen när jag såg "min" bekant söker fodervärd till en tikvalp i en planerad kull med leverans till sommaren. :o Vi har haft kontakt i flera år eftersom vi har ett par kullsyskon och hon har gett oss råd och dåd och även stöttat oss när vår gamla hund dog, vårt letande efter ny valp och problem med vår omplacering(kullsyskonet) och glatt sig med våra framgångar.

Vi pratade redan om att ev. placera om en av hennes hundar hos oss när vår gamla dog, men kom överens om att det skulle nog inte fungera mellan tikarna utan att det skulle vara enklare att börja om med en valp istället.

Hon känner till oss, vet att vi tränar och går på brukshundsklubben, går MH och planerar korning med miniknas, ställer ut och att de får massor med tid och kärlek av oss båda. Visst vet jag att bara för att vi "känner" varandra så finns det ingen garanti för att vi skulle få ta valpen och vår omgivning skulle garanterat vilja få oss omyndigförklarade för gott den här gången. ;)

Vi har skogen runt knuten och när vi hinner komma i ordning lite mer med huset kommer vi även träna lite spår med vovvarna. Blir så enkelt att lägga ett spår och sen gå in och fika innan man ska gå det. Vardagslydnaden kommer ändå och vi har planer på en egen agilitybana på tomten till sommaren. :idea:

Är det helt galet att drömma om en varm liten valpmage till sommaren då vi redan har två? :love:

Sv: Fler hundar?

:) Jag har 8 hundar ålder mellan 7 månader och 8 år och det kommer att utökas med några till småvalpar nu i vår/sommar ;) :banana:
Så mitt råd/tyckande är att du INTE är galen som drömmer om en liten valp åt sommaren :)

Oj, hur gör du om du åker bort nån gång? Vi får plats med tre hundar i buren, katterna i separat bur i baksätet och hästarna fixar jag skötare åt om vi är borta samtidigt, men med 8 kan ni väl knappast åka bort om ni inte har en bur a la släpkärra? Tränar du drag med dina?

jag lever efter devisen
"har man en så kan man lika gärna ha två för då märks inte den tredje så mycket"

jag har haft två länge nu,och det är dubbelt så kul,faktiskt. enda abret är att när jag gick i skolan så blev morgnarna lite hektiska då jag satt lite för länge o kollade vad hundarna gjorde..

Nu,med tre så är det om möjligt -ännu-roligare!

och faktiskt inte mer jobb.

det som kan vara lite jobbigt möjligtvis är attdet "vimlar",dvs det är hundar överallt när man går,o skäller gör de också...

Å andra sidan tyckte folk redan innan att det var "cirkus Alsterfeldt åpå stan" när jag kom med hundar o assistenter,så de får väl vänja sig

Thina

Vi åker i princip aldrig bort :o och Om vi gör det båda två samtidigt i flera dagar, så åker vallhundarna till en vallhundkompis och terrierna till en kusin till mig och jakthundarna stannar hemma i svärmors vård :)

Jag säger inte att det är fel i ditt fall,
men när jag själv drömmer så så måste jag lägga band på mig.
Tre vovvar är mycket.

Drömma = :love:
Verklighet :crazy:

Men som sagt, det är väl extremt olika från person till person.
Och anledningen till att jag får lägga band på mig är att innerst inne vet jag att drömmarna grundar sig på att valpar är söta och hundar är roliga.
Inte på att jag verkligen verkligen vill lägga ner lika mycket tid till på träning som jag gör idag. Alltså, mina drömmar är egoistiska.

Lycka till med Ditt val!

Hur ni bor bäddar ju för att det blir lättare med tre. Du slipper ju det där med att släpa tre hundar runt på gatorna i en stad... Det är det som tar knäcken på en när man bor i lägenhet... Så ni bor i hus och jag antar att de andra hundarna är "färdigtränade" och kan vara ensamma när du är ute med valpen 87 ggr per dag. Lungt. Men jag skulle aldrig gett mig in på det *hi hi* Jag har två hundar som båda kräver mycket träning och uppmärksamhet, jag skulle inte orka. Hade en av de varit soffpotatis och vi bodde på landet så...

Om jag får säga vad jag vill så.. ta den lille valpmagen:love: Jag har tre hundar, två stora och en mellan och det är jobbigt ibland,, speciellt när alla ska ut genom dörrhållet samtidigt osv:rofl: visst det är träning som behövs där men ibland så struntar jag i det och bara öppnar dörren..
Jag håller med som tirigare..har man en kan man ha två..och även tre...;) Och min dröm är ju kennel så visst vill jag ha fler men min sambo bromsar mig lite... både på gott o ont..

Och vi är inte heller iväg speciellt ofta men just nu har vi hundvakter om det skulle behövas.

Det är mest positivt tycker jag med många hundar, värre med foderkostnaden kanske:angel:

Lycka till:bump:

I mitten på Mars kommer jag kunna gosa med
en valping :love: .

Har en hund innan, men en till gör ingen skillnad :p

Tack för alla svar. Sambon låter lite motvilligt intresserad, ungefär som mig tror jag. Idiotförklarade är vi nog redan av släkten. :angel: Tomten är inhägnad och stor så det finns mycket plats för spring och lek och vi har flyttat till landet med naturen utanför tomten och en mkt bra markägare som närmsta granne. :bow: Våra övriga hundar är ett och fem år och den ev. valpmagen hade kommit först till sommaren så då kommer de att kunna springa ut och in mycket själva. Det var inget nöje direkt att åka hiss 4 våningar med valp när vi bodde i stan och lillan skulle ut femtielva ggr om dan. :crazy:

Vi får se, jag tror sambon tog mig på större allvar än vad jag avsåg när jag hintade för han funderar fortfarande. :o Det hade varit jättekul, men det har inte riktigt landat hos mig själv ännu. Ett är då säkert och det är att med tanke på hundarnas framfart redan nu så får jag nog leva med att hägna in mina planteringar pga dem och inte ev. rådjur, oavsett om det blir ngn valp av eller inte.;) Sugen, sugen, sugen. :love:

Oj, nu måste vi bestämma oss om vi ska ha en liten varm valpmage i sommar eller inte. Bekantingen ser väldigt gärna att vi tar valpisen och det skulle vara jättekul med en av hennes hundar, om vi nu ska skaffa ngn fler. :angel: Så nu sitter jag sömnlös efter nattskiftet och funderar, sambon sitter på jobbet och gör samma sak och "varulvarna" är ute i snön och glufsar i sig sina köttben. Skönt att kunna slänga ut benen i snön så man slipper sölet på golvet. :bow:

Valp, inte valp, valp, inte valp, valp..? :crazy:

Ni är bägge intresserade, har tid och bor bra? Skaffa valpen!!! Man ångrar sällan något man gjort mer ofta det man inte gjort.

Javan som är ruggigt valpsugen men inte har tid för tre hundar...

T.Alsterfeldt skrev:
jag lever efter devisen
"har man en så kan man lika gärna ha två för då märks inte den tredje så mycket"

Åh, vad bra sagt, det ska jag införa här hemma!

JAg håller på att längta ihjäl mig efter en LITEN hund som kan hänga med överallt. Kände så redan för ett år sen, men då ville maken ha nåt som var lite mera "hund". Eftersom vi hade en hund innan var han inte så sugen på en till, därför lät jag hans åsikter väga tungt i val av hund. Så när vi hittade en trevlig 2-årig springertik som skulle omplaceras så bestämde vi oss för henne. Tyvärr är hon inte riktigt min typ, jag gillar alerta och snabbtänkta hundar och det är inte hon. Jag älskar henne och självklart ska hon stanna här, men hon behöver kompletteras med en papillon eller nån annan liten piggelinis.
Får se om det blir en valpmage hos oss också till sommaren...:)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 394
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 731
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 222
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar