Fler här som tillverkar på nätterna?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lisbethan

... eller är det kanske bara lilla jag som inte är gravid!:(
Har ni tips på ställningar eller så. Vill så jättegärna bli med barn.
kanske jag kan finna tröst hos er
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

Jag vill mest bara säga att ställningar och de flesta andra "husmorskurer" inte har särskilt mycket med saken att göra...det blir när det blir! Tänk på att det är en ytterst liten % chans att allt ska klaffa och man blir gravid under de fertila dagarna, därför är det helt normalt att det tar sin lilla tid ibland. Och är det något fel på någon av er så tar det förstås ännu längre. Stressa inte! Det är HELT NORMALT att det tar upp till 18 månader att bli gravid!

Lättare sagt än gjort, jag vet :D
Jag och maken har snart försökt i tre år. Vi har ett MKT aktivt sexliv och har testat alla möjliga varianter och allt sånt som folk har rekommenderat, inget har funkat. Därför att jag har svår endometrios och han har dålig motilitet - sånt som man får reda på när man gör undersökning. Vi har gjort en ivf som lyckades men tyvärr fick jag missfall.

Är du säker på att och när du har ägglossning? Testa med ClearBlues ägglossningsstickor, de ger en rätt säker indikation. Ha sex regelbundet, försök äta nyttigt och allsidigt inkl mycket protein, ät folsyratabletter varje dag, drick mycket vatten, rör på dig, minska på alkoholen, rök inte... dessa är råd som jag fick av min doktor (fertilitetsexpert) men är väl rätt självklara i sammanhanget :idea:

Lycka till!
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

För mig funkadedet bäst genom att bara köra på som vanligt, ca varannan dag o ta det lungt... Att vilja för mkt kan vara jobbigt, i alla fall för mig var det så. När jag inte brydde mig alls hände det...
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

Och jag är helt säker på att det inte hade ett dugg att göra med att du inte brydde dig! Men däremot känns det ju lättare för en själv att INTE fokusera så mycket på barnaskapandet...

Jag har provat alla varianter, jag har varit stressad och upprörd över det i perioder men jag har även haft perioder när jag kopplat bort det helt, och allt däremellan...det har ändå inte lyckats.

Tror att det är viktigt att komma ihåg att de allra flesta är normala och lyckas bli gravida på normalt sätt inom normal tid, 12-18 månader ÄR normalt även om det kan kännas som en hel evighet...
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

Det har inte med ställningar eller ens inställningen att göra! Ibland tar det helt enkelt tid. Det många missar är att man bara kan bli gravid vid ägglossning och många har väldigt oregelbunden sådan och vissa ingen alls, utan att veta om det. Hur gammal är du/ni? Hur länge har ni försökt? Har ni varit och kollat upp er? Röker någon av er? Hur mycket alkohol dricker ni? Både rökning och alkohol sätter ner fertiliteten.

Rent statistiskt är det så att de allra flesta par blir med barn inom ett år. Har det däremot gått två år (24 mån) så är det statistiskt sett väldigt små chanser för det paret att få barn utan hjälp. Nu är ju inte statistik allt, men sök hjälp i tid! Det kan vara nåt väldigt obetydligt som ställer till det!
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

Vi ska börja tillverka precis just snart... e så himlans förväntansfull men nervös. Tankarna och glädjen bubblar men även rädsla för att glädjen och förväntan ska förvandlas i besvikelse och tårar en gång i månaden i evighet... Vi kanske kan hålla varandras händer; Lisbethan??
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

anni0301 skrev:
Vi ska börja tillverka precis just snart... e så himlans förväntansfull men nervös. Tankarna och glädjen bubblar men även rädsla för att glädjen och förväntan ska förvandlas i besvikelse och tårar en gång i månaden i evighet... Vi kanske kan hålla varandras händer; Lisbethan??

Jag känner samma sak! Ja vi håller varandras händer hårt! fler som vill hänga på hehehe.....
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

Lupin skrev:
Det har inte med ställningar eller ens inställningen att göra! Ibland tar det helt enkelt tid. Det många missar är att man bara kan bli gravid vid ägglossning och många har väldigt oregelbunden sådan och vissa ingen alls, utan att veta om det. Hur gammal är du/ni? Hur länge har ni försökt? Har ni varit och kollat upp er? Röker någon av er? Hur mycket alkohol dricker ni? Både rökning och alkohol sätter ner fertiliteten.

Rent statistiskt är det så att de allra flesta par blir med barn inom ett år. Har det däremot gått två år (24 mån) så är det statistiskt sett väldigt små chanser för det paret att få barn utan hjälp. Nu är ju inte statistik allt, men sök hjälp i tid! Det kan vara nåt väldigt obetydligt som ställer till det!

Vi är hur friska som helst.. eller ja vad vi vet...jag är 23 han är 27..vi har försökt nu i ca 3 månader och varje månad får man den där känslan av att...nuuuuu så... nu känner jag det... mina vänner börjar tröttna på att höra om allt som sker i min säng.. men vill ju så gärna ha.. ok så kort sagt.. lösningen är att inte tänka så mycket på det och bara tjonga på?... oojojoj.. hoppas det går
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

Aha, bara tre månader. Jo man kan vara väldigt enkelspårig, speciellt i början! Fortsätt som vanligt, varannan var tredje dag och häng inte upp dig för mycket på om du får mens eller inte. Ni har gott om tid på er! Och försök att inte tjata ut era vänner med ert sexliv och ev "misslyckanden". Tycker inte ens ni ska se det som misslyckande när mensen kommer. Och framför allt, njut av varandra. Börjar ni se sexet som enbart bebistillverkning så tro mig, det går ut över förhållandet och sexlivet till slut. Det finns bra ägglossningstester man kan köpa om man vill ha lite bättre koll, men försök att inte låta "tillverkningen" bli allt för mekanisk! Ta det lugnt och njut av livet, snöa inte in på det här med bebistillverkning. Det finns annat med!
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

Sunshine skrev:
Och jag är helt säker på att det inte hade ett dugg att göra med att du inte brydde dig!

Men kanske hade det med att göra att hon inte stressade över det.
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

Hmm, jag har utsatt mig för en risk/chans att bli gravid 2 ggr i mitt liv och har två barn :angel:

Det enda gemensamma med de två tillverkningarna var dock att de INTE var på natten :D :p :cool:
 
Sv: Fler här som tillverkar på nätterna?

Silverkedjan skrev:
Hmm, jag har utsatt mig för en risk/chans att bli gravid 2 ggr i mitt liv och har två barn :angel:

Det enda gemensamma med de två tillverkningarna var dock att de INTE var på natten :D :p :cool:

Attans, det är alltså SÅ man ska göra... Har du något tips på vad jag ska skriva i min ledighetsansökan? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 816
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 714
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 742
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp