Fler funderingar om Golden Retriever...

Angelina

Trådstartare
Min Golden-tjej är nu precis 5 månader. Hon har vuxit mycket sen vi fick henne (såklart) och nu känns det som det är lite tyngre att vara hundägare:o

Kroppen är "stor" men hjärnan är väldigt liten fortfarande. Hon hoppar hysteriskt så fort någon kommer och hälsar på. Vi har mycket barn här och de blir ju rädda. Har försökt att komma undan denna "hälsningsritual" men det är som om hon bara måste överfalla för att sen bli hur lugn och snäll som helst...

Allt det andra (som att hon ramlar och snubblar, slår huvudet i saker, springer in i saker osv) är ju inget, men jag vill ju inte att hon ska bli känd som kvarterets skräckhund. Hon är så duktig och lättlärd i allt annat men inte detta!!

Tips emottages tacksamt!!
 
Sv: Fler funderingar om Golden Retriever...

Hehe, min lilla goldentjej är nästan lika gammal, 4 månader och en vecka!

Jag lärde henne, och den stora, att hälsa fint genom att ha en person som är jätterolig en bit framför och ha valpen kopplad. Valpen hoppar och kastar sig, men du bara står helt still. Så fort valpen sätter sig säger du "hälsa fint!" och så får hon hälsa på den roliga personen som står framför (det blir belöningen!). Om hon reser sig backar den roliga personen. Till slut fattar valpen att man ska sitta och hälsa!
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 221
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 693
Senast: DizAngel
·
Hundhälsa Jag får väl börja från början. Jag har en helt fantastiskt underbar papillon tik som är nyss fyllda 7år... Jag har haft henne sedan...
Svar
14
· Visningar
2 182
Senast: _Skifting_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp