J
Juvelflickan
Nu har jag fått hem blankett och kuvertet som höet skall skickas i.
Så här kommer massa frågor
Det är hö som min häst får.
Vad rekommenderas att göra analysen på? Räcker det med enbart Protein och energi, Kalcium, fosfor, magnesium och kalium och vattenaktivitet? Eller är det även bra att ta med mögel och bakterier?
Hur mycket kostar allt som allt?
Jag är inte säker på min hästs vikt... Hon vägdes för 2½ år sedan när hon var helt perfekt med hull och muskler, vägde då 315 kg. Kan tänka mig att hon väger ca 350 nu, vad tror ni? Det är ett islandssto på knappt 130 cm.
Sedan undrar jag även om jag ska kryssa för den träning hon kommer tränas i eller där hon är just nu? Hon kom precis hem från vila och skall börja tränas ordentligt, till hårt arbete förhoppningsvis.
Hon lägger lätt på sig, alltså är hon lättutfodrad?
Nuvarande foderstat är endast hö, då jag ej vet vad hon behöver.
Övriga uppgifter, vad skulle det kunna vara?
Jag är såååååå tacksam för svar!
Så här kommer massa frågor
Det är hö som min häst får.
Vad rekommenderas att göra analysen på? Räcker det med enbart Protein och energi, Kalcium, fosfor, magnesium och kalium och vattenaktivitet? Eller är det även bra att ta med mögel och bakterier?
Hur mycket kostar allt som allt?
Jag är inte säker på min hästs vikt... Hon vägdes för 2½ år sedan när hon var helt perfekt med hull och muskler, vägde då 315 kg. Kan tänka mig att hon väger ca 350 nu, vad tror ni? Det är ett islandssto på knappt 130 cm.
Sedan undrar jag även om jag ska kryssa för den träning hon kommer tränas i eller där hon är just nu? Hon kom precis hem från vila och skall börja tränas ordentligt, till hårt arbete förhoppningsvis.
Hon lägger lätt på sig, alltså är hon lättutfodrad?
Nuvarande foderstat är endast hö, då jag ej vet vad hon behöver.
Övriga uppgifter, vad skulle det kunna vara?
Jag är såååååå tacksam för svar!