Fler besattheter...

apocalypsen

Trådstartare
spinoff på Alexandras matchningserkännande:

När ni öppnar era stallskåp/lådor, källarförråd, vindar etc.
Vilken typ av hästprylar inser ni då att ni har allra mest av? Vad är det som dominerar i högarna och hotar att ta över allt annat?

Själv har jag alltid haft en besatthet av benlindor och schabrak.
Slängde horder i samband med att jag avlivade den gamle hästen och skulle köpa en ny.
Nu när hästen är på foder har jag kommit på mig själv med att planera nya inköp av schabrak och benlindor ett flertal gånger och det är inte den lilla mängden som planeras :devil:
En tidigare besatthet som jag lyckades begränsa var bett, men pengarna tryter om man ska hålla på med den hobbyn :p
Det värsta är att jag har fått upp ögonen för mina grossistkataloger i sadelmakeriet *dax att lämna över betalkortet till sambon*....

Min pappa brukar titta på alla hästprylar, sucka och fråga om det inte hade varit bättre att samla på frimärken istället :D :eek:

Men jag kan bara inte låta bli alla dessa vackra schabrak i alla underbara färger och givetvis måste benlindorna matcha ;)

Apo

Sv: Fler besattheter...

Grimmor, benlindor & schabrak finns det ju lite onödigt mkt av kanske. :D

Täcke är jag besatt av kan inte gå in i en rida affär utan att köpa ett nytt. Sen om jag inte använder det är sin sak men jag måste ha det.

Har en del lindor och schabrak oxå men inte i i lika stor skala.

Tror ni jag tycker om att shoppa eller.....:love: :love:

Förut var det allt jag kom över som jag behövde och inte behövde.

Men nu är det väl det endast bett. Hemska bett, snygga bett, tvinnade bett, dubbla bett, you name it. De skulle eg upp på väggen för beskådan, så som det är nu är de nedslängda i en sockerlåda. Jag har även bruksbetten där med och de ligger naturligtvis alltid längst ned när man ska ha dem.

Hemma har jag en "sadelkammare" i källaren, 3kvm som är fullproppad och då är det endast en bråkdel av vad jag haft. Har liksom frivilligt "tappat" en del på vägen. :smirk:

Jo, en sak till jag hade pippi på, stall-lådor!!! Tror besattheten kommer sig av att på den tiden det begav sig var högsta önskan en egen stall-låda ist för den hinken man alltid bar med sig, i stallet, sträckan stallet- bussen, på bussen, sträckan bussen- hemmet och tillbaka nästa dag. Någon som fick deja vú?
Kan säga att jag hann samla ett antal stall-lådor innan jag insåg knäppheten i det hela. Någon låda finns väl kvar men knäppheten den består. :D

Grimmor, träns och benlindor, helt klart.

Fast lindorna är nästan helt uteslutande vita, kändes lite konstigt att komma hem med en uppsättning svarta från Aubiose. Helt crazy liksom... :o

Jag har nu varit hästlös ett bra tag och gick igenom mina hästsaker nyligen.. och fann till min förvåning över 20 hela uppsättningar med benlindor.. :o
Och typ 15 schabrak.. sen ca 15 täcken. de är nog de penylerna jag har mest av...

Träns!!!!!
Inga dyra....men en himla massa.... :devil:

hmm..bekännelsens afton eller..
Själv har jag otroligt många pannband, varje ny affär har nåt fint jag bara måste ha!!!!
Sen är ju schabrak en såm sak man inte fundrar på hur många man har,man ser en fin som bara skriker KÖP MIG!!!Vem kan motstå?

Grimmor.. Allt annat är det bra att ha mycket av, men jag förstår inte varför jag ständigt köper flera nya grimmor... Visst är det bra att ha, men i måttligt mängd..

Kanske för att det är så billigt...

Ullis

en himla massa blå grimmor...... Och massor småhanddukar, selludd, nosludd mm.

Flaskor med diverse schampon, liniment, isbalsam etc etc finns det massor av i mina skåp! Jag är också galen i täcken och grimmor! :love: ;)

Träns, kan inte sluta köpa träns :love: . Hittar alltid på någon ursäkt för att köpa ett till.
Benlindor är något man ALDRIG kan få för lite av, måste matcha schabraken :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka