fleecetecke!

J

jennyek

hej.
När jag har duschat min häst och vill att den ska torka fort. Går de fortare att sätta på ett fleesetecke då eller torkar de fortare utan? :)

Sv: fleecetecke!

Det ska gå snabbare med fleece eftersom att det suger åt sig vattnet. Men man ska inte ha på täcket för länge. :crazy:
När min häst har blivit badad så brukar jag sätta på fleecetäcket tills hon torkat.

hej.
När jag har duschat min häst och vill att den ska torka fort. Går de fortare att sätta på ett fleesetecke då eller torkar de fortare utan? :)

Bättre täcke kan du inte finna. Kör alltid med fleece, täcket i sig blir inte blött utan täcket drar ut det blöta/vatttnet på hästen och lägger siig på utsidan.

Tycker att det går mkt fortare för hästen att bli torr med fleece på sig. Ibland använder jag 2 st om det är kallt.

KL

Lite OT kanske :angel:men är det bara jag som tycker tex en fleecemorgonrock är riktigt obehagligt att sätta på sig när man är blöt på kroppen? Jag vill alltsom redan vara torr innan jag sätter på mig den, sen är den skön:D Det känns lika baklänges som att handukar skulle vara gjorda av fleece:crazy:

Det är väl pga av den känslan jag har gentemot fleece mot blöt kropp som gör att jag inte använder fleecetäcket på det sättet,:angel:

Jag skulle inte lägga på ett fleecetäcke då det bara drar åt sig vattnet =hästen får stå med ett blött täcke, som så småningom blir kallt
Skulle hellre ha något som leder bort fukten bättre eller vara utan. Eller handtorka med en frottehandduk :D

Sen är jag så trög att jag öht aldrig förstått vad som är så bra med fleecetäcken :angel: Väljer hellre ylle

Jag väljer också ulltäcke framför fleecedito.
Ulltäcket transporterar bort fukten som lägger sig på utsidan. Inunder täcket är hästen torr och varm.
Ett vått fleecetäcke är kallt.....

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
446
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 274
Senast: hollypolly
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka