Fläta svans...

E

Elemmírë

Brukar ni fläta er hästs svans? Är det för att den ska bli lockig eller inte slitas lika mycket? Bara nyfiken:)
 
Sv: Fläta svans...

enbart när jag ska tävla. då för att det inte ska fastna spån och dylikt i den. annars gör jag det aldrig
 
Sv: Fläta svans...

Jag gjorde det nu när jag tvätade den, ska bli spännande att se hur den ser ut nu:)
 
Sv: Fläta svans...

Jag brukar fläta för jag flätar så grymt snyggt :angel::D Nä men nån
gång är hon fin med lockig svans.
 
Sv: Fläta svans...

jag flätar min hästs svans för att han inte ska kunna slita sönder den, eftersom westernhästar ofta har långa svansar är det lätt att dessa trampar av svansarna när man tränar backning. Jag brukar också fläta svansen innan tävling så att den inte ska li smutsig och så blir den ju vacker i lita lockar :)
 
Sv: Fläta svans...

Mitt sto har gått med flätad svans sen december ungefär. Hennes svans blev jättefin! Nu är den däremot inte flätad längre sen hon fölade förra veckan, för att hon inte ska vifta med den och smälla till fölet eller nåt (pjoskig jag vet, men onödigt att prova..).
Hon var flätad på prov, men det slog ju väl ut. Tänkte göra likadant med vallacken som har ganska tunn svans, men han blev irriterad över det och därför gav vi upp det. Han är bara flätad inför tävling för att hålla svansen renare, samt att den ser lite större ut när den är lite lockig. I helgen har svansen dock varit både flätad och tejpad på tävlingen för att ta bollar med svansen.
 
Sv: Fläta svans...

Flätar för att den ska va lockig till tävling. På vardagar för att det inte ska fastna så mycket smuts i den.. och så hoppas jag på att den inte ska slitas så mycket och bli tjockare :)
 
Sv: Fläta svans...

Jag har flätat på en av mina sedan i höstas.
Han sliter av den när han reser sig upp.
Han är en sådan där typ som inte lyfter på benen i boxen när han har broddar på sig.

Faktum är att svansen är väldigt fin nu, så jag tror att det gett resultat.
 
Sv: Fläta svans...

Jag flätar svansen för den är så lång..... när han står i spånet o backar så trampar han på den o det ligger tagel i boxen på morgonen, han har super mkt spån.

Tänk på att de kan fastna i hagen om svansen är flätad, då kan hela svansen slitas av, det var en som varit med om det, så jag blev varnad. Men han är flätad i hagen i alla fall.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har en kort svans och kort man, så kort att det inte går att göra flätor. HUR får jag den och svansen att växa???
Svar
1
· Visningar
412
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: Sirap
·
Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där...
2
Svar
20
· Visningar
1 752
Senast: Capybara
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 790
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp