Flat sits och tyngdpunkt långt fram?

M

Milschen

Ja, som rubriken antyder skulle jag vilja veta vilka dressyrsadlar som har en relativt flat sits, tyngdpunkt långt fram och passar en något överbyggd rygg? Den får inte vara alltför lång i anläggningsytan och ha en bomvinkel på 105-110 grader.

Vilka märken/modeller finns det som uppfyller kraven? Priset har i dagsläget ingen större betydelse, vill bara veta ungefär var jag ska börja leta.

/Milschen

Sv: Flat sits och tyngdpunkt långt fram?

kolla på islandsmodeller. tex childeric, equipe, den där amerigo vegan som hannaz har köpt. jaguar cc kan funka, lite osäker på hur vid den kan bli. pariani har en cc.

även butet och devocoux men där vet jag inte hur bomvidden ser ut.

Tack.
Vad innebär bomvidd +1 respektive +1,5 på Vegan och equippe sadlarna? Hur bred är normal i dessa märken?

/Milschen

Amerigo Alto uppfyller alla dina krav.
Nypris 26900:- mellan 15-20' begagnat.

Liknande trådar

Utrustning Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel Har en häst med superrörliga...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Bomvinkeln är ca 105-110 grader. Han är i dagsläget urgröpt vid sidorna av manken, så någon form av padd under kommer jag behöva i...
Svar
2
· Visningar
1 433
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 464
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka