Flaskmata lamm

J

jinkan

:bump::bump::bump:Hej!En av våra tackor fick tre lamm idag,hon ger alla mat.Men visst bör
man ge lammen Lammnäring i nappfl.Hur mycket ska jag ge dom och hur ofta?Ska näringen vara värmd?

Tacksam f'ör svar snarast:jinkan.

Sv: Flaskmata lamm

Håller absolut med Gnist!
Om tackan ger sina tre lamm di, så ska man inte ge lammnäring, utan istället vara tacksam för att man har en så duktig tacka!

Det finns ingen anledning att ge lammen extra näring ifall tackan orkar med dem alla tre.

Däremot bör du agera ifall någon av dem börjar tappa vikt eller inte gå upp i vikt.

Och jag måste hålla med ginnies. Dessutom så står det på påsen med lammnäring hur det ska utfodras.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 034
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 861
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka