Flamingo 481 / 378 Kwpn

Cat_and_rat

Trådstartare
Är nyfiken på Flamingos holländska avkommor - hur gick det för dem ?

Vet att han betäckte ca 120 ston i Holland 1987 o att ett av hans föl vann fölutställningen på Zangersheide -88.
1991 godkändes hingstarna Goya och Grimbert (14 unghingstar efter honom visades fram), tror det stod i Ridsport. Gustaaf som exporterades till USA, är placerad internationell svår dressyr. Flamingo är morfar till holländskfödde Mark som såldes till Kanada. Mark tävlar internationell svår dressyr och tog individuellt guld o lagsilver-Pan American Games och deltog i OS i Athen-04.
Tre avkommor - Grandprix, Gravin och Gamble Again har gått Z2-dressyr, hur högt är det ? Gymnasts meriter är B-springen och Z1-dressyr, hur högt är det ? Den sista avkomman jag känner till är Gideon som enligt uppgift är "nationaal springpaard", hur bra är det ?

Alla uppgifter är av intresse, har han t ex lämnat några spår i avel i Holland ?

Sv: Flamingo 481 / 378 Kwpn

Man hittar honom ofta som morfars, eller mormorsfarhingst i olika fölauktioner. Där står han ofta omnämnd i positiva ordalag.
Det verkar som han har lämnat många bra ston i avel.
Jag tror att "vi" gjorde ett hyfsat bra byte, eftersom det var Nooitgedacht som kom till oss i utbyte för Flamingo.
Mig veterligt är Flamingo den ende hingst som har blivit "utbytt" på det sättet.
Mvh

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka