FLAIR Equine Nasal Strips?

R

Raderad medlem 111022

Är de tillåtna i Sverige? Om så är fallet, brukar man använda det på hästar i träning/tävling här? Om ni vet något om dessa remsor, som f.ö. I'll Have Another bar i derbyt och preakness, så skriv. :)

Sv: FLAIR Equine Nasal Strips?

Ser att ingen har svarat dig. Jag vet faktiskt inte om det är tillåtet att använda Nasal Strips i Sverige. Det var några som använde det för några år sedan men det kan ha blivit förbjudet efter det. Som jag har förstått det gör de inte någon större skillnad för hästen - kanske mår ägaren bättre när den ser det men det är nog i stort sett allt..:p

Sv: FLAIR Equine Nasal Strips?

Ser att ingen har svarat dig. Jag vet faktiskt inte om det är tillåtet att använda Nasal Strips i Sverige. Det var några som använde det för några år sedan men det kan ha blivit förbjudet efter det. Som jag har förstått det gör de inte någon större skillnad för hästen - kanske mår ägaren bättre när den ser det men det är nog i stort sett allt..:p

Tack så mycket för svaret! :) Googlade nu och hittade att det är förbjudet i Sverige att använda sådana, läste det i reglementet :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 118
Senast: Lavinia
·
D
Hundavel & Ras Går och funderar litegrann på om jag ska skaffa mig en till hund och, tro det eller ej, lägga ner mina kära hästar. Frågan som jag vill...
Svar
11
· Visningar
1 966
Senast: paradox
·
E
Foder & Strö Jag har en ganska kräsen häst när det gäller kraftfoder. Och det är inte lätt att hitta ett foder som passar honom. Höet äter han...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 138
Senast: Em_E_liE
·
Träning Var och tittade på en träning på ridklubben precis intill här om veckan, privathästar hoppning. Av höjderna att döma rätt rutinerade...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: Fossing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama