Fladdermöss på vinden

mian1

Trådstartare
Kan de göra någon skada? Vi har massor av fladdermöss uppe på vinden, under takpannorna på norrsidan av huset och i vedboden. På dagarna ser vi dem inte, men på kvällar och nätter kryllar de av dem i trädgården bakom huset.
Ska man ringa anticimex?

Sv: Fladdermöss på vinden

De gör väl ingen direkt skada, mer än att de kan skita ner om de blir måååånga.
Annars så är det rätt trevliga varelser, de äter ju äckliga insekter som mygg, så tröttnar du på dom så får dom gärna flytta hem till mig och äta mygg ihop med svalorna här. ;)

Visst finns det nån mojäng man kan sätta upp där de flyger in så att de bara kommer ut och sen inte in igen? Så måste de hitta någon annan stans att bo sen.

FLADDERMÖSS!!! :love:

Nej, de gör ingen skada. Snarare massor med nytta!
Ta hand om dem (dvs, låt dem vara ifred)!

Liknande trådar

Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 042
Senast: Tualma
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
403
Senast: Unafraid
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
795
Senast: MiaMia
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar