Fläckar på plastmatta

NagelacksBeroende

Trådstartare
Jag tappade min parfymflaska i golvet, och den gick i tusen bitar. Och nu är det fina fläckar där. :(
Hur sjutton ska man få bort dom? Har försökt med dom rengöringsmedlen vi hade hemma, men det gick nästan inte bort alls. Det verkar ha "åkt in i mattan".
Någon som har något mirakelkur?

Annars blir det väl att byta mattan :crazy:. Någon som vet vad det kan gå på? Skulle gissa på att badrummet är runt 6 kvm.

Sv: Fläckar på plastmatta

Skulle tyvärr tro att det inte går bort :( På väggen i mitt badrum har någon tidigare hyresgäst troligen sprayat parfym, det är missfärgade "rinniga" märken på flera ställen som inte går att få bort, det har liksom gått in i plasten och ändrat färg på den. Men jag hoppas jag har fel i ditt fall

Testa bakpulver+citron!
Funkade för mig på plastmatta i lägenheten som hade missfärgats av fuktiga papperspåsar som stått på golvet. Jävla ica att ha röda pigment i påsarna!

För mig har detta funkat på alla mina värsta fläckar ibland kan det dock behövas upprepas lite! :)

Nu har jag hållt på med operation fåbortfläckarpåplastmatta. :D Och dom är nu nästintill borta, efter några timmars putsande och väntande :bump:.

T-sprit, aceton och klorin är numera mina bästa vänner. :D Min pojkväns bror jobbar med sånt där, så vi fick tips av honom med. Ååh, så glad jag är just nu! :banana:

Alla sätt är bra utom dom dåliga! :)
Här hemma används mest bakpulver+citron eller citron dock. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 251
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 647
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka