Fläckar på parkett

makarontanten

Trådstartare
Igår var jag barnvakt åt min brorsas 1,5- åring. Då brorsan glömde skicka med barnstolen blev det problem vid middagsbordet...

Jag gjorde lite makaroner och korv till grabben och hällde i ett uns av ketchup och rörde runt det hela.Även lite smör blandades i, för min egens saks skull för att få lite mer smak.

Hur som helst, grabben satt inte still alls vid matbordet, åt med fingrarna, vägrade bli matad och sprang i mellanåt iväg och kladde ner stora fläckar på mitt parkettgolv. Tog disktrasen direkt efter maten och skulle torka upp, och insåg: fläckarna går inte bort!!

Nu har jag ca 7 fläckar i form av barnhänder och fingrar på golvet som jag försökt ta bort med både såpa, diskmedel och rengöringsmedel. Det går inte.

Någon som har några tips om vad man kan göra eller försöka med?(det är inte aktuellt med slipning då det är en hyresrätt jag bor i). Skulle tro att det är fettet i korven och den smörklicken jag la i makaronerna som orsakat just fläckarna.

Sv: Fläckar på parkett

Min lanthandel har, men kolla välsorterade mataffärer, järnhandel och/eller målarhandlare.

Hörde att rabarber skulle göra under med fläckar på bänkskivan. Testade det och det funkade inte alls för mig.
Men du skulle ju kunna testa.

Rabarber har syra i sig, risk för elaka fläckar på parketten. Galltvål känns lite tryggare då. Jag har hittat på typ Coop Forum städhyllor så det borde inte vara så svårt att få tag i.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka