Brandgul

Trådstartare
Min arbetsgivare har skickat in mina löneuppgifter för rätt så länge sedan, men mina nya uppgifter har inte kommit in på FKs hemsida. Jag börjar bli lite stressad eftersom att det är BF om drygt 2 veckor. Jag vill ju kunna ansöka om FP utan att det blir strul. Mina gamla uppgifter baseras på en årsinkomst om 70.000:- och det är ju inte så roligt om det skulle bli så :crazy:

Så igår ringde jag för att kolla om mina papper kommit in eller om de försvunnit.

Jo de hade kommit, men det var ju ingenting som prioriterades. Okej... De har haft uppgifterna över 1 månad och det börjar dra ihop sig för mig, men det är fortfarande helt oprioriterat. Nåja, vi klarar oss även om det så skulle dröja en månad till, bara jag får pengarna någon gång innan mina sparpengar är allt för naggade.

Så vips. Idag var det inne! Gick det så snabbt för att jag ringde eller var det bara en slump?
 
Sv: Fk

FK har rätt med 1 månads handläggningstid tyvärr :(. Vill dom så kan dom göra det snabbare. Och hemsidan ska du ta med en nypa salt. Den uppdateras asdåligt. Jag satt och funderade som du samt kollade sidan dagligen...ingenting verkade hända. Ringde till slut, och då var mitt ärende klart sen länge och jag skulle få en utbetalning. Men visst blir man nervös...
 
Sv: Fk

Ja jag har aldrig varit i kontakt med dem tidigare, så jag vet ju inte ens om jag gör rätt *huu* Nu har jag ansökt om FP till den sista mars, undrar om jag kan göra så. Jag tänkte att jag börjar med en kortare period för att se om jag klarar mig på den summa jag får ut :) Jag vill ju snåla på dagarna så gott som det bara går!
 
Sv: Fk

Man får planera hur man vill. Månad för månad eller för längre tid.
Jag har sökt till 20: e maj. Därefter ska jag fundera hur jag ska göra sen. Dumt att planera för allt i taget. Den 20:e tog jag bara för att FK har sitt brytdatum då. Jag tar ut fullt nu så här i början eftersom jag måste ha in mycket cach just nu...men sen till våren ska jag nog dra ned lite. Sambon tänkte gå ned till 75% och ta 1 dag FP i veckan. Då sparar ju jag åtminstone den dagen. Och han har ändå högre FP än mig. Så vi förlorar inte speciellt mycket ändå.
 
Sv: Fk

Vi ska också se hur vi lyckas klura ihop det... Tyvärr så tycker ju min sambo att jag ska vara självförsörjande. Dvs. betala hälften av räkningarna och vi har rätt så saftig hyra... Vi får se om han ändrar sig med tiden. Men jag har lite pengar att dryga ut med de första månaderna, sen får vi se. I slutändan så blir det ju färre dagar kvar till honom om jag måste ta ut för många i månaden... (Nej hans pengafixering har jag alltid vetat om och jag har gett mig in på detta frivlligt trots det, så det är inte synd om mig och han behandlar mig inte konstigt utifrån hur han alltid har tänkt om pengar!)
 

Liknande trådar

Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Energi
·
L
Gravid - 1år Behöver bara skriva av mig och passar samtidigt på att fråga om nån annan suttit i samma sits? Jag har varit sjukskriven lite till...
Svar
14
· Visningar
1 381
Senast: Nisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi med egen gård/stall
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp