F

Feliciae

Vad krävs för att få tävla i fjordsm i hoppning? Har relativt bra koll på vad som krävs i dressyren. Men är helt grön på vad som gäller i hoppningen? :confused:

tacksam för svar!:banana:

Sv: Fjordsm

Googlade snabbt på "Kvalregler fjord SM"

detta dök upp (utdragg ur proppen).....

KVALREGLER

Direkt kvalificerade ekipage är:

Segrande ekipage i respektive SM klass på SM 2007.
Bästa ekipage med junior ryttare /kusk i respektive SM klass på SM 2007./p>

Hoppning:
Ekipage som fr.o.m 070723 to.m 080609 ridit 3 felfria grundomgångar i Lätt 0.90m hoppning.

Dressyr:
Ekipage som fr.o.m 070723 to.m 080609 ridit 3 minst Lätt A1 dressyrer med ett resultat av minst 55% av maxpoängen (oavsett delpoäng).

Precisionskörning:
Ekipage som fr.o.m 070723 to.m 080609 kört 3 felfria grundomgångar i lokal lätt klass (max +30cm).

Brukskörning:
Ekipage som fr.o.m 070723 to.m 080609 genomfört 2 fullständigt reglementsenliga brukskörningstävlingar utan U i något delmoment.

Allround:
Hästen skall under perioden fr.o.m 070723 to.m 080609 har uppfyllt följande krav:
Dressyr: 2 st dressyr LB1 med minst 55% av maxpoäng (oavsett delpoäng).
Hoppning: 2 st. felfria grundomgångar i Lätt 0.80.m.
Precisionskörning: 2 st. felfria grundomgångar i Lättklass (max +30cm).
Brukskörning: 2 st. genomförda fullständiga reglementsenliga brukstävlingar utan U i något delmoment.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: Amanda_F
·
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 618
Senast: BornAgain
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig startat nån dagbokstråd här innan. Men det här är för tungt att bära ensam, och jag vill inte lägga hela tyngden på min...
2
Svar
31
· Visningar
2 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka