Just ja @_Zacke_ nu när jag läste @mollyphlox kommentar om "yrväder" slog det mig (apropå att han var lugn i början). Ariel och jag har ju hängt ihop i tio år, ändå tog det mig flera år innan jag såg mönstret. Hon är lugn, nästan lite sävlig, på sommaren. Lagom pigg på vår och höst. Vintertid är hon ett popcorn () som aldrig kan vara lugn, knappt vet vad en förhållning är och som gärna letar efter saker att bli "rädd" för, så hon kanske tom kan få in lite rejsande.
Numera, när jag lärt mig det, så undviker jag saker och situationer som triggar henne extra. Tex är hon pigg även sommartid i vagn, så jag kör henne inte vintertid. Eller hoppning, där ser jag till att vi bara hoppar enkla övningar med mkt rakt fram, så hon inte går omkull i kurvorna. För att inte tala om galopp bakom annan häst....
Så det kanske är så "enkelt" att han förutom allt kring flytten har gått in i vinter-humör?
Numera, när jag lärt mig det, så undviker jag saker och situationer som triggar henne extra. Tex är hon pigg även sommartid i vagn, så jag kör henne inte vintertid. Eller hoppning, där ser jag till att vi bara hoppar enkla övningar med mkt rakt fram, så hon inte går omkull i kurvorna. För att inte tala om galopp bakom annan häst....
Så det kanske är så "enkelt" att han förutom allt kring flytten har gått in i vinter-humör?