Nu tycker jag det är dags att vi gör den här tråden lite aktiv igen
Marknaden på fjordhästar är "galen" just nu, det finns i princip inga ridna/körda hästar ute till salu, priserna har stadigt gått uppåt och de föl som annonseras ut verkar vara sålda i princip omgående.
Detta borde innebära att det även tillkommer människor, nya inom rasen, som det vore jättekul att lära känna, kunna följa, även härinne. Kanske vi kan försöka hjälpas åt lite så dom hittar in hit? Men då får det ju vara lite mer aktivitet i tråden såklart, annars är den ju inte så kul .
Sommaren här har bestått av betäckningar, brunstkontroller, ultraljud och att flytta hästar mellan beten och hemmet. Joker har varit en fantastisk hingst att ha i aveln, klok, snäll och med mycket bra känsla för var i brunsten ett sto befinner sig - sådant underlättar ju väldigt mycket för oss.
Alla ston (9 st) har blivit dräktiga, men vårt gamla danska sto var tom på 40 dygn, och vi valde att inte göra ett nytt försök, hon är ändå 23 år, så nu får hon ägna sin ålderdom med att vara sällskapsdam och skogsmullehäst istället.
Själv hoppas jag att jag kan ha hästarna ute på bete september ut i år, så jag får lite semester så här i slutet av sommaren.
Jag har sålt ett åringen Trolltuva till en härlig tjej som kommer att ta väl hand om henne i framtiden.
Och sen, när betet är slut, då är det utbildning av 4 åriga Leia (E Chalander)som gäller, hon har ju föl vid sidan i år (Laleh E: Kronos) så det blir att börja om lite från scratch igen, ser verkligen fram emot det, hon är en trevlig individ, dessutom med bra storlek och härliga steg.
Det var nog allt från mitt håll, hur har ni andra haft det i sommar?
Och vad är höstens planer hos er?
Ja, just det, vi har visst köpt in ett hingstföl också...