Ja, här är det inte roligt.
Herr Grå fortsätter med sina koliken som inte verkar ha något speciellt ursprung. Lätta anfall som är relativt lätta att häva men kräver fasta ett dygn och sedan långsam ökning.
Vi har haft ambulatoriska ute en gång och senast i helgen var han på klinik två dygn.
Efter ganska lite kolik de senaste åren och dessutom ett helt år utan så har vi haft ca 10 kolikanfall de senaste tre månaderna.
Det är fullständigt outhärdligt och oron ligger bakom hela tiden. Jag är fruktansvärt trött och även han har det jobbigt. Han har gått ner i vikt av all svälten (allt med veterinär inrådan) och tappat alla muskler. Han ska hållas igång men orkar inte riktigt.
På kliniken sa de att han såg ok ut vilket är sant. Han ser ut som ett fullblod i kroppen så han är inte farligt mager utan ok hull, men avsaknaden av muskler är påtagande.
Jag funderar lite smått på att ta bort honom och har börjat kolla upp trotjänarslakt hemmavid. Om det fortsätter så här så är det inte kul för varken honom eller mig.
Det hade varit lättare med en kronisk hälta och smärta men när han inte har kolik så är han ju en fullt funktionell häst som är en riktigt bra familjehästen.
Så, just nu är det deppigt och jobbigt. Få se hur jag beslutar och hur det går.
Fy, så tråkigt!
Lider med er.