S
Smul
I morse när jag skulle ta ut hästarna i hagen smet fjordingen ut i hagen bredvid innan jag hann stänga. När jag skulle hämta honom anföll han mig genom att stegra sig och hugga mot ansiktet. Missade som tur var men jag fick en jäkla smäll i bröstet och det känns vill jag lova. Vi fick ta spön (vi slog inte) och mota in han med i hagen.
Jag köpte honom för sju år sedan och då hade han ingen respekt för människor. förra ägaren var rädd för honom. det tog nästan 1 1/2 år att få bukt med honom. Vi fick faktiskt lov att slå honom med nävarna (förjävligt men det var det enda som fick han och lugna ner sig) och nu har han varit bra fram tills för ett par månader sen. Det började med att han anföll mig i hagen och högg mig i låret så jag knappt kunde gå på en vecka. Förra veckan bet han min medryttare i armen så hom blev blå. och nu det här...
Han börjar ta över kommandot precis som när jag köpte honom, fast värre...
Vad ska jag göra????
Jag köpte honom för sju år sedan och då hade han ingen respekt för människor. förra ägaren var rädd för honom. det tog nästan 1 1/2 år att få bukt med honom. Vi fick faktiskt lov att slå honom med nävarna (förjävligt men det var det enda som fick han och lugna ner sig) och nu har han varit bra fram tills för ett par månader sen. Det började med att han anföll mig i hagen och högg mig i låret så jag knappt kunde gå på en vecka. Förra veckan bet han min medryttare i armen så hom blev blå. och nu det här...
Han börjar ta över kommandot precis som när jag köpte honom, fast värre...
Vad ska jag göra????