Fjording och insektstäcke/exemtäcke.

Kicki_83

Trådstartare
Tänkte höra med er som har fjordingar och har täcke på dom så dom slipper odjuren som flyger och bits på sommaren.

Vilka har ni och vad tycker ni om dom?

Funderar på att skaffa ett till min så han slipper ha dom där bitande sakerna överallt.

Sv: Fjording och insektstäcke/exemtäcke.

Jag har ett Bucas på min nordsvensk, det är dock lite tajt i bogen och jag har kapat halsen på det, den var för lång och manen fick inte plats (för tjock och lång).

Hur fungerar det med halstäcke på en fjording?

Ja det var det jag funderade lite på också. Har aldrig haft halstäcke på min så jag vet inte..

Jag har eksemtäcke från Gekås till min fjord/island. De ligger kalasbra på honom.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 822
Senast: Raderad medlem 149524
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 919
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring