Fjording ägare/skötare se hit!

O

Osis

Hur klipper ni era fjordingar?

själv klipper jag med en sax och så har han sorgkant som frilla.. En ganska stor sorgkant..

Vanligt, dvs. utan sorgkant :) Fast jag testade faktiskt att klippa så en gång i somras, men det blev inget vidare. Pojken min har väldig mycket svart som tyvärr har en tendens att vika sig även om det är kort.

Jag äger eller skäter ingen fjording själv men jag tycker att det är fint att inte klippa dem alls!!! :love: Kanske inte alla som är lika fina i det men jag känner ett riktigt litet troll!!! :love: :love:

M.

Jasså, kallas det för sorgkant nu ;). Det är en massa år sen jag köpte min fösta häst som var en underbar fjording. Jag tyckte det var snyggast när det svarta stack upp lite högre i "kvarnhjulet". Min pålle hade en man som var 1dm bred så det ville till att ha en riktigt bra och skarp Fiskarssax om det skulle blir snyggt.

Själv klipepr jag med en vanlig kökssax men den blir slö så fort.. har ni någon bra "saxsort" att rekomendera?

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
535
Senast: MiniLi
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 210
Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
14 975
Senast: warg
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 259
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka